Avatar billede HenrikMq Nybegynder
28. marts 2011 - 18:48 Der er 1 løsning

Køb af ny computer dele, gode råd mangles

Hej

Her i weekenden stod min stationære computers bundkort og processor af, så det er på tide at få den opgraderet. Da det er noget ældre hardware, der sidder i den, har jeg vurderet at det ikke er det værd at købe nyt hardware til den. Derfor spørger jeg her for nogle gode råd til køb af noget up-to-date hardware

Af kabinet, har jeg et Cooler Master Centurion 534(link: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Cooler+Master+Centurion&sp=all&pid=258276), som jeg agter at bruge igen.

Jeg har et ganske udmærket grafikkort, harddisk og en 650W Energon strømforsyning. Skal altså investerer i et bundkort, processor og ram. Vil gerne have en Intel Core I5 processor(altså med 4kerner) med et passende bundkort. Hvad har I af gode forslag til dette? Kom gerne med links til edbpriser og også gerne forslag til ram:)

Computeren skal ikke bruges til hardcore gaming, dog nogle "lettere" krævende spil. Bundkortet behøver ikke at et super et, bare det er stabilt, kan holde indtil næste opgradering og der ikke er noget bøvl med det.

En sidste kommentar er, at det ikke er absolut nødvendigt med en Intel processor, så hvis der er en AMD processor, der har en god ydelse samt er billgere, gør det heller ikke noget:).

På forhold tak:)

PS. Budgettet er på ca. 2500kr, plus/minus et par hundrede kroner. Ved godt det er lidt vagt, men hvis jeg f.eks. kan få et bedre system for 300kr mere, så er jeg villig til at give det ekstra.
Avatar billede HenrikMq Nybegynder
25. august 2011 - 09:33 #1
Ligemeget, det er købt nu