Avatar billede koden Novice
28. marts 2011 - 10:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Trådløst net i sommerhus til frit brug

Hej med jer...

Jeg vil sætte en trådløs router op i mit sommerhus som lejerne så kan benytte frit.

Som så mange andre vil jeg bare efterlade WPA koden til frit brug.

Men jeg har tænkt på om man remote bør ændre den gang til gang og evt. bede lejer om mac adr. så kun hans pc kan koble sig op på den.

Eller er det overkill i dag?
Avatar billede finb Ekspert
28. marts 2011 - 11:25 #1
læser med...
finb
Avatar billede Daniel_G Nybegynder
28. marts 2011 - 14:07 #2
Jeg synes det lyder som overkill. Hvad vil du bruge mac adr. til? Hvis det er til mac filter bliver det en del bøvl for både dig og dine gæster (Hvor mange IT novices vil vide hvor man finder mac'en?)
Avatar billede m_soender Nybegynder
29. marts 2011 - 22:20 #3
En løsning kunne være at sætte en capative portal op således at dine gæster skal logge på med en slip som du kan ligge frem til dem. Jeg har selv lavet sådan en løsning med en pfsense firewall. Udgaven som jeg køre med er dog RC, men har ingen problemer med den
Avatar billede koden Novice
24. juni 2011 - 05:05 #4
Lukker. Har bare sat den op standard. Alt andet var overkill :-)