Avatar billede tob1asm Nybegynder
27. marts 2011 - 18:25 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Msconfig deaktivere Microsoft tjenester.

Hej Eksperter.

Jeg sad i dag og rodede lidt i min msconfig.
Så satte jeg den til Diagnostisk start - indlæs kun grundlæggende drivere og tjenester. Uden at vide det har jeg nu deaktiveret alle Microsoft tjenester. Nu kan jeg ikke komme på nettet, og jeg ved ikke hvordan jeg aktivere tjenesterne igen.
Hvis der er en der sidder med en løsning, vil jeg meget gerne have en detaljeret beskrivelse.
Har windows xp.
Håber i kan hjælpe!

Mvh Tobias (er ny på sitet!)
Avatar billede tob1asm Nybegynder
27. marts 2011 - 18:30 #1
Mit lydkort virker forresten heller ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2011 - 18:34 #2
Hvis du går ind i msconfig igen kan du så ikke rette det tilbage?
Avatar billede tob1asm Nybegynder
27. marts 2011 - 18:36 #3
Har prøvet at sætte det til valgifri start, og driver og tjenester.
Den viser dem inde under tjenester, men de er deaktiveret og kan ikke aktivere dem.
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2011 - 18:36 #4
Har du prøvet at gå i Msconfig igen og sæt prik i "Normal start" istedet for dit nuværende Diagnostisk start  ?

Muligt at du skal starte op i fejlsikret tilstand - tryk på F8 under opstart og gå i Msconfig.

Hvis ikke, så kan du evt. lave en systemgendannelse til FØR du ændrede.
http://www.it-artikler.dk/2008/02/01/systemgendanelse-i-windows-xp/
Avatar billede tob1asm Nybegynder
27. marts 2011 - 18:41 #5
Jeg har prøvet at sætte prik i Normal start.

Jeg prøver dine 2 andre forslag efter jeg har lavet lektier, og så melder jeg tilbage.
Men til systemgendannelse, skal jeg så ikke have opret et gendannelsepunkt engang? Hvilket jeg ikke har..
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2011 - 18:44 #6
I valgfri start har jeg:
Behandling af system.ini
Behandling af win.ini
Indlæs systemtjeneste
Indlæs startelementer og
Brug oprindelig Boot.ini fil

Vælger du normal start indlæses alle tjenester og programmer. Også dem du på et tidspunkt måske har deaktiveret i start.
Jeg havde forsøgt systemgendannelse til før du "pillede" (hvis muligt).
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2011 - 18:44 #7
Hvis ikke systemgendannelse er Deaktiveret, så laver den selv, som minimum kontrolpunkter, som du kan stille tilbage til.
Hvis du har automatisk update, så laver den også gendannelses punkter, samt når du installere noget.
Avatar billede tob1asm Nybegynder
27. marts 2011 - 18:54 #8
Jeg har sat dem til inde i min msconfig, selvom der er flueben står der ude i siden de er deaktiveret. Har prøvet at være inde under Microsoft tjenester, og aktivere nogle men der er andre som ikke vil aktiveres, da de er afhængie af et program som er slået fra.
Avatar billede tob1asm Nybegynder
27. marts 2011 - 18:55 #9
Jeg prøver fejlsikrettilstand og systemgendannelse nu.
Avatar billede tob1asm Nybegynder
27. marts 2011 - 19:02 #10
Jeg er igang med systemgendannelse, men jeg kan ikke vælge andre datoer end den i dag?
Avatar billede tob1asm Nybegynder
27. marts 2011 - 19:05 #11
Skal jeg da have oprettet et punk selv?
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2011 - 19:12 #12
Nej du skal ikke oprette noget, de er nemlig bare et "billede" af hvordan lige se ud nu.

Kan du ikke gå tilbage til igår?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2011 - 19:18 #13
Står der noget om tidspuntet for dette punkt?
Ligger det før tidspunktet hvor du lavede bøvl i det?
Avatar billede tob1asm Nybegynder
27. marts 2011 - 19:22 #14
Nej, jeg kan heller ikke gå tilbage i måneder. Den er låst på i dag.Og den vil gendanne ved kl. 16:29 i dag, og det kan jeg ikke bruge til noget :(
Avatar billede tob1asm Nybegynder
27. marts 2011 - 19:24 #15
Det ligger efter jeg lavede rav i den.
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2011 - 19:31 #16
Da du havde lavet ændringen, blev du da bedt om at lave en trinvis bekræftigelse af de ændriger som diagnostiseret start gav dig ??
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2011 - 19:32 #17
Avatar billede tob1asm Nybegynder
27. marts 2011 - 19:35 #18
Nej, den bad mig genstarte computeren og det gjorde jeg så, og da jeg tændte computeren igen, var det lille trådløse ikon der ikke, senere fandt jeg ud af at lydkortet heller ikke var aktiveret.
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2011 - 19:41 #19
Det lyder mærkeligt, har du lavet andre ændringer end " Diagnostisk start " - for den skulle ikke slette sys.gendannelses punkter, den skulle også bede om at du "acceptere" de ændringer efter en genstart !!
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2011 - 19:43 #20
Og det kan ikke gavne at oprette en NY bruger på computeren med administrator rettigheder??
27. marts 2011 - 19:45 #21
<tob1asm> PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Bare til en anden gang...
Avatar billede tob1asm Nybegynder
27. marts 2011 - 19:49 #22
Jeg tror ikke jeg kan løse mit problem inde under msconfig, jeg sætter flueben ved dem, og valgfri start. Jeg tror de er deaktiveret inde under noget microsoft, kan det passe?
Avatar billede tob1asm Nybegynder
27. marts 2011 - 19:50 #23
tak, skal jeg prøve at huske.
Avatar billede tob1asm Nybegynder
27. marts 2011 - 19:52 #24
Har jeg prøvet, men det er det samme.. Men når jeg logger ind på begge brugere får jeg en besked om at et eller andet med mit system som jeg ikke kan huske.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2011 - 19:56 #25
Avatar billede tob1asm Nybegynder
27. marts 2011 - 20:00 #26
Problemet er jeg ikke ved hvor min xp cd er. Men kan jeg låne den af en anden og så skrive produkt nøglen? Men man må da på en eller anden måde aktivere sine tjenester igen?
Avatar billede tob1asm Nybegynder
27. marts 2011 - 20:17 #27
Jeg er inde under Microsoft tjenester, hvor mange er slået fra. Jeg kan slå de fleste til men andre kan jeg ikke slå til...
Avatar billede tob1asm Nybegynder
27. marts 2011 - 20:36 #28
Kan alt det her hænge sammen med, at der ikke ligger nogle processor skærmkort osv inde under Enhedshåndtering?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2011 - 21:34 #29
Når du forsøger at slå tjenester til er det så fra msconfig eller fra computeradministarationen?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2011 - 22:00 #30
Inde i computeradministrationen har du følgende tjenester til at starte automatisk:

arbejdsstation?
alternativt logon?
Hardwaregenkendelse på brugergrænsefladen?
Kryptografiske tjenester?
Tjenesten systemgendannelse?
Windows Audio?
Avatar billede tob1asm Nybegynder
27. marts 2011 - 23:04 #31
Computeradministration, ved jeg har arbejdsstation til, windows audio kan jeg ikke starte. Ved ikke med de andre. Melder tilbage i morgen
Avatar billede haverslev Novice
28. marts 2011 - 09:11 #32
Der er noget helt galt, idet du skulle kunne sætte prik i "Normal start", så skulle det hele kører igen med de drivere der VAR installeret på pågældende tidspunkt.

Du har IKKE svaret på  #19, for det tyder altså på, at du må have lavet andre ændringer.
Avatar billede tob1asm Nybegynder
28. marts 2011 - 15:00 #33
Ja har nok klokket i det og slettet noget. Har snakket med nogle om recovery. Hvis den er på min PC, hvad skal jeg så gøre? Er 14 og har ikke så meget forstand på computere. Så er det noget jeg selv skal rode med eller få hjælp?
Avatar billede haverslev Novice
29. marts 2011 - 08:06 #34
Hvad hedder din pc?

Navn og model nummer!

Ps. hvis du vil lave en recovery, såfremt den kan det, så husk først at tage back-up af alt det du vil gemme.
En recovery sletter nemlig alt og installere masinen til "som den var da du fik den" fra butikken.
Avatar billede tob1asm Nybegynder
29. marts 2011 - 16:21 #35
Hej haverslev og 220661.

Jeg har løst mit problem.
Jeg har fået tilbudt windows7, så det vil jeg installere og så skulle mit problem vist være løst.
Tak for i har gidet, at hjælpe mig. :-)
Mvh Tobias
Avatar billede haverslev Novice
29. marts 2011 - 17:00 #36
Husk at lukke spørgsmålet.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-1
Avatar billede tob1asm Nybegynder
29. marts 2011 - 18:12 #37
Ok, tak.
Avatar billede tob1asm Nybegynder
29. marts 2011 - 18:16 #38
Da mit problem er svært at løse. Valgte jeg den nemme vej, og installere windows7 på pc'en. Så det er ikke et svar, men da jeg skal godkende for at lukke tråden godkender jeg det her svar.
Avatar billede tob1asm Nybegynder
29. marts 2011 - 18:17 #39
--------------^ skulle have været svar.