Avatar billede flol Nybegynder
25. marts 2011 - 14:34 Der er 10 kommentarer

Registrerer når besøgende forlader ens domæne

Hej,

Kan man lave et script der opdager om en besøgende på ens hjemmeside er på vej væk fra ens domæne?
Avatar billede magic-mouse Novice
25. marts 2011 - 14:53 #1
Ja
Avatar billede magic-mouse Novice
25. marts 2011 - 14:54 #2
prøv at google "leaving domain javascript", den første der er der virker ret nem at forstå.

http://www.google.se/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=leaving+domain+javascript
Avatar billede olebole Juniormester
25. marts 2011 - 15:48 #3
<ole>

Nej, det kan man heldigvis ikke. Teknologien er trods alt ikke lavet helt uden omtanke  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2011 - 16:48 #4
Både og : )

Siden kan fyre et event (on)unload når brugeren forlader siden.
(Eksisterer for at tillade en side, at advare brugeren, hvis hun er "midt i noget vigtigt")
- men du kan ikke få noget at vide om hvor brugeren går hen efter det, og du kan heller ikke forhindre det.
MEN der er tid nok til at sende en ping til serveren, om at nu skrider hun altså - det kan du så sammenholde med et andet ping 1,5 sekunder senere, hvis hun bare gik til en anden side i dit domæme.
Avatar billede olebole Juniormester
25. marts 2011 - 17:09 #5
Helt korrekt, men den enkelte side kan ikke med client scripting vide, om brugeren forlader domænet. Og forlader hun domænet, er der ikke en efterfølgende side, der kan afsløre, at hun ikke længere befinder sig på domænet. Det må serveren afgøre - enten ved et cronjob eller ved at lade andre brugere trigge et script  =)
Avatar billede flol Nybegynder
28. marts 2011 - 13:37 #6
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" style="width:100%; height:100%;">
<head>
</head>

<body style="width:100%; height:100%; margin:0;" onBeforeUnload="return 'Er du nu så sikker på det?';">
<iframe src="<?php echo $this->baseurl ?>/templates/<?php echo $this->template?>/inde.php" width="100%" height="100%" frameborder="0"></iframe>
</body>
</html>

På denne måde kan man faktisk gøre det.
Men kunne være bedre hvis man kunne undgå <iframe></iframe> :)
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2011 - 17:21 #7
flol >> Det forudsætter, man ikke finder et link til dokumentet i iframen på Google. Så får man siden vist uden iframe - og så dutter 'løsningen' ikke.

Man kan ikke på forhånd vide, om en bruger er på vej væk - eller om hun bare skifter side. Ikke uden at lægge handlers på alle links på sitet - og så er man alligevel ikke herre over, om hun klikker på det røde kryds eller skriver en ny adresse i adrssebaren
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2011 - 17:23 #8
PS: og så er iframes ikke en del af XHTML - som i øvrigt er en forældet standard  =)
Avatar billede flol Nybegynder
29. januar 2013 - 17:59 #9
smid et svar, det var ganske nyttigt :)
Avatar billede olebole Juniormester
30. januar 2013 - 22:15 #10
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)