Avatar billede lo22 Nybegynder
20. marts 2011 - 19:36 Der er 11 kommentarer

Geninstallation af Windows XP

Hej

Min lillesøsters computer kører ikke særligt godt, og trænger rigtigt meget til en frisk installation af Windows (kører Windows XP). Problemet er bare at hun har smidt den geninstallations CD der fulgte med.

Jeg har en Windows XP home edition CD liggende, men da der ikke er nogle CD key angivet, kan den vel ikke bruges? Og hvad ville I råde mig til at gøre?
Avatar billede richardjensen Seniormester
20. marts 2011 - 21:01 #1
Har du prøvet at køre 'systemgenoprettelse' ?
Jeg ved ikke om du kan køre en 'reparer'- den Win-xp-cd,du har , hører vel ikke til lillesøster maskine !
Avatar billede richardjensen Seniormester
20. marts 2011 - 21:02 #2
Måske skulle du allerførst prøve at rydde op, - fx med Ccleaner.
Avatar billede lo22 Nybegynder
20. marts 2011 - 22:12 #3
Nej den hører ikke til maskinen og det er jo lige præcis det der er problemet.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2011 - 07:17 #4
find nummet den bruger med et af de her programmer
skriv det ned

http://pcsupport.about.com/od/productkeysactivation/tp/topkeyfinder.htm

eller se i bunden af maskinen måske står det der.

find en win xp version mage til og instaler med nummeret
husk der er forsekl på med servicepack og uden, pro og så videre.

m.v.h
Avatar billede lo22 Nybegynder
21. marts 2011 - 20:56 #5
@treatmenice

Så hvis jeg skal forstå det du siger så er det at jeg skal bruge den windows XP CD, til hvilken jeg ikke har CD-keyen. Og så bruge CD-keyen fra computeren hvor CDen med Windows er smidt væk, hvor jeg kan finde CD-keyen under computeren eller ved en af de programmer du nævner?
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2011 - 07:22 #6
ja men det forudsætter at du kan starte windows op

denne her er en af de bedste til at gøre det med

http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

windows versionen du bruger til nyinstall skal bare være magen til

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2011 - 07:23 #7
det er freevare versionen du skal bruge
Avatar billede lo22 Nybegynder
22. marts 2011 - 13:35 #8
Jep, kender godt programmet og hvordan det virker.

Jeg er bare lidt overrasket over at man kan tage en CD key fra en installation også bruge CDen fra en anden. Men det kan man altså?
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2011 - 13:57 #9
ja bare versionen er den samme - du kan IKKE bruge nummeret til en anden udgave --win xp pro f.eks - de lukker bare nummeret

m.v.h
Avatar billede lo22 Nybegynder
23. marts 2011 - 09:41 #10
Ok har fundet den her metode, via hvilken jeg faktisk har været i stand til at finde CD keyen på den CD jeg har, her er metoden:

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20101111003428AAM10Tq

Virker det? Syntes næsten for godt til at være sandt!?
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2011 - 10:11 #11
ja og det er det også

den metode kan du ikke bruge

m.v.h