Avatar billede FlamingEye Nybegynder
20. marts 2011 - 07:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Nul adgang !

Jeg sidder med en PC, der ikke vil starte.

Når jeg tænder den skriver den "Operating system not found"
Nu ville man så nok sige at jeg bare kan boote fra DVD drevet, men sandt at sige så gik det i stykker for længe siden. Så det kan jeg altså ikke bruge.
Derimod ved jeg at der er 3 USB porte på PCen som alle kan bruges som boot for et eksternt DVD drev, de er alle listet i min BIOS.

Så da jeg har et eksternt DVD drev, smider jeg selvfølgelig min windows installations DVD i drevet, tilslutter drevet til min PC og tænder den, den læser kort på drevet, og så siger systemet "Operating system not found"

Jeg har selvfølgelig sat de brugte USB stik i 1. 2. og 3. position, men lige meget hjælper det.

Er der ikke en eller anden der kan hjælpe mig ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. marts 2011 - 08:33 #1
Du kan ikke bare overføre din DVD til et USB stik jeg bruger Win TO flash. som jeg har lavet en vejledning til og kan hente her.
http://gupl.dk/56840/
Avatar billede FlamingEye Nybegynder
20. marts 2011 - 09:02 #2
Hvordan skal jeg komme på internettet med en maskine der ikke vil boote op på hverken HD elle CD og heller ikke på eksternt DVD drev ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. marts 2011 - 09:22 #3
Gad nok vide hvordan dette indlæg fungerer???
Avatar billede FlamingEye Nybegynder
20. marts 2011 - 09:31 #4
Kunne det tænkes at jeg har en anden PC ?

Hvis du har en løsning som jeg imbicile kan forstå så kom med den Please.
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2011 - 09:57 #5
Det du kan gøre er, at lave en USB installations løsning. Det kræver at du har en minimum! 4 gb usb pen.
Du kan finde guiden her:
http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-detailed-100-working-guide/
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. marts 2011 - 11:07 #6
Løsningen var jo nettop at du lavede en bootbar USB dongle på den maskine du sidder ved, idet du ikke umiddelbart kan kopiere din DVD over på USB og så boote derfra.
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2011 - 11:44 #7
@poko1
Jeg tror bare han misforstod dig, det er alt. som jeg også læste det kunne det forstås som et program der skulle ligges ind på den computer der var problem med.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2011 - 16:20 #8
#1 God guide poko1.
Har ikke prøvet dette, men installeres systemet hurtigere med usb end cdrom?
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. marts 2011 - 16:51 #9
#220661
Det har jeg ikke taget tid på! jeg brugte den første gang da jeg instalerede på en bærbar uden drev for en bekendt.jeg har også lagt min egen dvd. på en dongle det går ihvertfal hurtig da jeg lavede en genindstalation.  Har også brugt den til XP.
Avatar billede FlamingEye Nybegynder
20. marts 2011 - 18:58 #10
Jeg sidder og sveder som en hest, nu har jeg fået skramlet til at boote fra USB nu mangler jeg bare en driver til HD ;-)

Men den må Siemens levere til mig.

Jeg vælger at give mine point til zoolbeat, tak for hjælpen til en let tilgængelig forklaring
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2011 - 19:05 #11
Nej du kom til at tage dem selv:
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2011 - 00:23 #12
det er helt ok FlamingEye, du er ny på eksperten.dk - behold du bare pointsne selv(ikke at jeg kan gøre meget ved det :P) så har du til en anden gang :)

Godt jeg var dig behjælpelig! :)

@poko1
Jeg tog tid på det med en win7 installation, 17 min fra jeg restartede computeren til den var inde på skrivebordet, klar til drivers :)
Og det var med USB 2.0
Forestil dig emd 3.0 :O