Avatar billede Malika Nybegynder
17. marts 2011 - 12:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Redigering af billeder

Hej
jeg ville spørger om hvad for en værktøj kan man bruge til redigering af billeder.
Jeg vil gerne gøre et billed lysere, eller ændre et farverigt billed til sort og hvid.
Avatar billede richardjensen Seniormester
17. marts 2011 - 13:21 #1
Der er ret mange muligheder at hente gratis på nettet:
Irfan,J-album , Picasa, Xnview --- og mange flere !
De kan NÆSTEN det samme,men der kan være enkelte specielle funktioner.
Jeg bruger p.t. mest Xnview.'
Avatar billede nissen2630 Novice
17. marts 2011 - 14:04 #2
Til lidt mere avanceret brug kan nævnes:
paint.net og Gimp
Avatar billede Malika Nybegynder
17. marts 2011 - 14:10 #3
hvad for en er bedst..?
Avatar billede conz Juniormester
17. marts 2011 - 14:15 #4
Xnview er forholdvis simpelt og meget godt at bruge, hvis man "bare" skal ændre lysforhold, lave det i gråskala osv.

Hvis du også skal prøve at klippe ting ud af billedet, flytte rundt på objekter osv, så kan du prøve Gimp, som #2 nævner, men det er en del mere advanceret.

Så umiddelbart ville foreslå Xnview, som #1 har nævnt, det er meget nemt at tage fat på, og kan det du umiddelbart siger du skal. =)