Avatar billede Menjat Nybegynder
17. marts 2011 - 11:35 Der er 16 kommentarer

Klip og indsæt film til baggrund

Jeg er i gang med et projekt, som går ud at jeg har et skræm billede og i det skærmbillede der vil jeg gerne have at der køre 3 video-billeder på samme tid.
Jeg kunne godt tænke mig en bestemt baggrund bag, kender du et program hvor jeg kan bruge den baggrund og placere filmene ?

Jeg har forsøgt at filme baggrunden med videoer og lyd - men der er dele på skærmen, som er der hele tiden, som jeg gerne vil have klippet væk. Men hvordan ?

Et andet spørgsmål:
Jeg har optaget en stemme, med det indbygede microfon i computeren. Men det er som om at lyden vibarere og forvinder næsten konstant.
Kender nogle et program hvor jeg kan forbedre denne lyd?

Jeg godt tænke mig at optage lidt Musik.
Kender du en optager enhed som er god til dette, hvor den optagede musik bliver i så god kvalitet, med bas ? Er det muligt med et god microfon ?
Avatar billede Menjat Nybegynder
17. marts 2011 - 11:36 #1
BM
Avatar billede pstidsen Novice
17. marts 2011 - 14:34 #2
BM?

Nå, men du kan bruge powerpoint ;) Eller du kan lave det som en html fil. Skriv hvad du skal bruge det til, så kan jeg sige hvilken metode du skal bruge.

Hvis du skal optage noget lyd som bliver spillet på computeren, kan en god mikrofon ikke gøre det. Du kan bruge audacity ;)
Avatar billede Menjat Nybegynder
17. marts 2011 - 14:50 #3
Bm - fordi at jeg ikke var sikker på at der blev sendt svar til min mail. Jeg kunne ikke finde den i "Inlæg" nemlig.

Jeg forsøger med Powerpoint - og vender tilbage til om jeg synes det var optimalt.

Tak for svar.

Jeg skal bare bruge det til hjemmevideo privat.
Men altså så har jeg tænkt mig at tage et screen shot af baggrunden med video-billedet i, og fjerne det der ikke skulle med, og i powerpoint indlægge videoerne - er det sårn det fungere?

Hvis en god microfon ikke kan gøre det - hvad så ? .. Jeg har forstillet mig at det bliver afspillet på computeren med billeder, og lyden ud igennem eksterne højtalere.

Audacity er et rigtig godt program til redigering af musik, ja.
Avatar billede pstidsen Novice
17. marts 2011 - 15:00 #4
HUSK!!!!!!!!!!!: Når du laver noget med film og/eller lyd i powerpoint, så sørg for at ppt(x) filen ligger i SAMME MAPPE som lydfiler og videoer OG du ikke må flytte filerne til en anden pc, USB osv. det kan blive noget rod !!

Vil nok foreslå html fil, hvor du uploader dine film i YouTube og spiller dem i din fil via YT, hvis du ikke kan finde ud af html, så kan jeg hjælpe dig. Skriv en mail med vedhæftet billeder og film, samt en beskrivelse af hvilken som skal være øverst, til venstre højre, osv. Send mailen til pstidsen@hotmail.com
Avatar billede pstidsen Novice
17. marts 2011 - 16:16 #5
Forresten, tror det er bedre at lave det i powerpoint. Send filerne, så laver jeg det. Har en SUPER idé ;) Vil meget gerne hjælpe :)
Avatar billede Menjat Nybegynder
17. marts 2011 - 23:22 #6
Det kan jeg ikke sende til dig .. desværre.
Jeg vil også gerne selv lave det uden andres ideer.
Men tak fordi du gerne vil hjælpe !
Avatar billede Menjat Nybegynder
18. marts 2011 - 01:45 #7
Men vi kan kører samtalen her :) ?
Avatar billede pstidsen Novice
18. marts 2011 - 11:44 #8
Jeps, du skriver bare, hvis der er problemer ;)
Avatar billede Menjat Nybegynder
19. marts 2011 - 18:42 #9
Det kan være i kender et program til at redigere i filmen .. Den skal kunne følgende:
- Indsætte tekst i ønsket antal sekunder
- (evt. at klippe i filmen)
- Sådan så man kan se hvor langt man er henne i filmen, og har mulighed for at pause og skrue frem og tilbage
- Have forskellige designs til f.eks Skrift design, Zoom funktion, om videoerne skal have en overgang i mellem .. osv.

Det der med at indsætte tekst i ønsket antal sekunder, der plejede jeg før hen at klippe filmen og insætte tekst i et andet program og derefter sætte filmen sammen - men det var bøvlet og unøjagtigt.

Jeg har prøvet:
Movie maker, Live movie maker, Adobe photoshop Elements 6,0,
Adobe Premiere Elements 4,0
Avatar billede pstidsen Novice
20. marts 2011 - 09:01 #10
Det kan Movie maker altså....
Avatar billede Menjat Nybegynder
20. marts 2011 - 23:53 #11
Jeg kan ikke få teksten til at vise sig i mere end 4-5 sekunder .. og heller ikke selv bestemme hvor teksten kan placeres .. måske min version bare er for gammel ..
Avatar billede pstidsen Novice
21. marts 2011 - 19:13 #12
Det tror jeg ikke. Det kan man sagtens i movie maker!
Avatar billede pstidsen Novice
22. marts 2011 - 16:23 #13
Husk at du altid må sende en mail med opgaven - eller dele af den - til mig med en beskrivelse af hvordan det skal være :)
Man kan som sagt sagtens i movie maker..
Avatar billede Menjat Nybegynder
24. marts 2011 - 17:45 #14
Jeg har sendt en mail til dig.
Kan vi mødes på Teamwiver ?
Avatar billede pstidsen Novice
24. marts 2011 - 18:03 #15
Ja de kan vi godt, har dog ikke fået nogen mail....
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 19:11 #16