Avatar billede masteraaen Novice
17. marts 2011 - 00:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

DOS drev-oversigt

Hej.

jeg har en bærbar, der er stået af lige samme dag, som jeg har købt en ekstern harddisk til at lave backup. Men desværre FØR jeg nåede det :-(((

Er ret sikker på, det er fejl på harddisken. Men den virker ikke helt utilgængelig.

Derfor har jeg lavet en usb-boot disk, som starter i DOS. Herefter vil jeg forsøge at kopiere de vigtigste biblioteker til min eksterne harddisk - hvis det virker.

Men min usb-boot laver jo automatisk sit eget drev til C. Og nu kan jeg ikke finde det "rigtige" c-drev, som måske er tildelt et andet bogstav.

Jeg har dog kørt alle bogstaverne igennem med a:, b:, d:  osv, og den finder kun den eksterne harddisk.

Er der nogen, der kender nok til DOS til at kunne sige, om jeg skal gøre noget - hente en lille bat-fil eller noget - der kan kortlægge de drev, der måtte være tilgængelige?
Avatar billede nissen2630 Novice
17. marts 2011 - 06:48 #1
Tag et kig i din bios og se om maskinen overhovedet kan se disken.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2011 - 10:07 #2
hvis du har ntfs-formateret din originale disk, så er det ikke sikkert, at den kan ses fra DOS, som er klart bedre til fat32.

med denne
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp
kan du sætte disken til en anden pc, og der trække data ud.
Avatar billede Nereos Nybegynder
17. marts 2011 - 10:40 #3
Kig evt. på Hirens boot CD. Der er en masse værktøjer til at klare sådan noget her.
http://www.hirensbootcd.org/download/
Avatar billede masteraaen Novice
17. marts 2011 - 21:40 #4
Hej.

Jeg kan godt se harddisken i bios.

- jeg ser lige lidt på de links I har sendt......
09. maj 2011 - 21:46 #5
(Er du stadig igang ?)
Avatar billede masteraaen Novice
09. maj 2011 - 23:43 #6
Jeg har lige fået en lille dreng (mere), så der gik bleer i den. Men jeg har set på noget af det og er strandet hver gang. Jeg tror næste forsøg bliver tilslutning bærbar til bærbar evt via krydskabel for at se, om den kan fanges sådan. Det ville være det simpleste...
10. maj 2011 - 06:47 #7
...tilslutning bærbar til bærbar evt via krydskabel ... - så skal den jo kunne starte op 100% ...
Avatar billede masteraaen Novice
10. maj 2011 - 08:02 #8
Kan man ikke fange disken uden? Fx hvis der kun er fejl få steder på disken, som gør, at den ikke kan starte op 100%? Troede det virkede lidt ligesom m ekstern disk.... Nå æv.
Hvordan set disken ud i en bærbar? Kan man slutte denne til i en anden computer lige så nemt som på en stationær?
10. maj 2011 - 08:55 #9
... med den i #2 nævnte universal dims!
15. maj 2011 - 21:09 #10
(Er du stadig igang ?) [2] ...
21. maj 2011 - 11:27 #11
(Er du stadig igang ?) [3] ...
Avatar billede masteraaen Novice
16. juni 2011 - 10:16 #12
Hej.

Nej, jeg har givet op... Den står der bare - måske får jeg den smidt et sted hen, hvor de kan genskabe den ødelagte hd.
Vil du smide et svar som tak for hjælpen?
16. juni 2011 - 16:47 #13
Ping...