Avatar billede ErikMunkC Nybegynder
16. marts 2011 - 12:23 Der er 9 kommentarer

Win XP Pro

Hej
Jeg har en original skive med Win XP Pro på men kassen med koderne er væk. Er det muligt at aflæse koderne på skiven?

Jeg kører et betalt program som ikke kan køre under win 7 home 64.

Er der nogen der ved hvor man evt kan anskaffe en WIn XP Pro til en ældre stationær maskine.

Mvh
Erik Munk C
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2011 - 15:23 #1
prøv denne vej med koden du ikke har

http://www.microsoft.com/danmark/om/kontaktos.aspx

m.v.h
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
16. marts 2011 - 15:24 #2
"koden" ligger ikke på cd'en, men kun på det fysiske stykke papir der fulgte med. Desværre.

Har du eventuelt en kammerat der kunne lægge inde med en licenskode til XP, for så kan du jo bruge denne (ved godt det læner sig op af snyd, men okay, så kan microsoft gøre det nemmere for os forbrugere).
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2011 - 17:38 #3
#2 Hvad kontrollerer den så med når du indtaster koden?
Taster du forkert vil den jo ikke fortsætte.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2011 - 17:56 #4
Erik den maskine som du har brugt koden til sidst, virker den ikke mere, eller er harddisken blevet formateret?
Har du den istalleret kan du med SIW se koden under licenses.
http://www.gtopala.com/siw-download.html
freevare version er nederst i linket.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
16. marts 2011 - 18:16 #5
220661 - Den placerer din kode i en algoritme, og ser om den passer ind. Det svarer til det der i gamle dage blev brugt på CPR, hvor modulo 11 kontrollen kunne afgøre om et givent CPR nummer var et ægte CPR nummer.

Så den har ikke brug for at kende koden, blot kunne udregne om det er en ægte kode.

Der er også masser af "uægte" koder der vil blive accepteret, det er derfor Windows skal aktiveres, for her kontrolleres din kode op mod den database som Microsoft har over solgte koder, samt op mod en database over kendte "falske" eller "uægte" koder for at kunne afvise dig hvis du er en der bruger en ægte for mange gange.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2011 - 20:08 #6
mcb2001 Tak for info. Så blev jeg klogere på det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. marts 2011 - 20:35 #7
mcb2001> licens, eller kode om du vil, vil blive accepteret af XP.
Man aktivering kan ikke finde sted.

Jeg har prøvet det samme for nylig. Det lykkedes mig at aktivere, ved en fejl, den samme version 2 gange for ca. 3 år siden. Der er dog lukket for dette hul nu ved Microsoft.
Avatar billede ErikMunkC Nybegynder
16. marts 2011 - 22:25 #8
Hej
Microsoft kan/vil ikke hjælpe.
Den gamle maskine findes ikke mere.
Er der nogen der har nogle gyldige koder til XP Pro
Er der forskel på om skiven er til bærbar eller stationær?
Mvh
Erik
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. marts 2011 - 22:36 #9
"Er der nogen der har nogle gyldige koder til XP Pro"
Nej det er ulovligt at give disse ud. Køb en ny licens.

"Er der forskel på om skiven er til bærbar eller stationær?"
Nej.