Avatar billede jonezs Nybegynder
15. marts 2011 - 17:14 Der er 34 kommentarer

Install windows på extern harddisk/usb

Hey,

Er der nogen som har erfarring med at installere windows xp eller 7 på en ekstern harddisk/usb? Er det overhoved muligt, og vil det påvirke performance?

Takker :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2011 - 18:31 #1
Det kan ikke lade sig gøre. Windows kan ikke boote på en ekstern HDD.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2011 - 20:01 #3
har ingen erfaring med det dog.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2011 - 23:01 #4
Jeg synes forklaringen er noget mystisk.
Connect the external hard drive to the computer with which you plan to use the hard drive. Use the hard drive's original cables included by the drive's manufacturer. It does not matter what connectivity standard you use. Windows will automatically detect the external hard drive.
Hvad menes der med de originale kabler? Dem til bundkortet?
Jeg går ud fra, at der ønskes en windows som kører over USB?
Men USB driverne ligger jo på windows, hvordan kan den eksterne harddisk så blive fundet?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2011 - 06:40 #5
Man kan sætte usb til Legasy usb support i bios. Samtidigt kan man sætte bios til at boot fra usb som første prioritet. Det må være det der menes. Og som jeg forstår det skal de orginale kabler som udstyret er født med bruges.
Men som skrevet har jeg ikke forsøgt mig med at køre med styresystem fra ext hdd.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2011 - 07:44 #7
denne metode virker faktisk med internet og lyd og hele svineriet

https://fedorahosted.org/liveusb-creator/

bare følg anvisningerne

tænk hvis du har en pc der kan boote på usb uden styresystem og så er der billede og lyd

men boote på ekstern harddisk tror jeg ikke du kan.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2011 - 15:45 #8
220661 & treatmenice
Jeg må melde pas her, for jeg orker ikke at afprøve jeres link.
Men det kan spørger jo gøre:)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2011 - 20:54 #9
Windows 8 kan køre fra en USB-nøgle
http://beep-dyn.tv2.dk/entry.php/id-400894.html

http://www.version2.dk/artikel/koer-windows-8-direkte-fra-en-usb-noegle-18816

vil også gerne have det :-) så hvis du finder ud af det må du godt skrive det og hvordan du gjorde :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2011 - 09:10 #10
feedback fra jonezs tak.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 23:48 #11
hvad menner du med feedback fra jonezs ???
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 08:03 #12
det betyder at nu skal han fortælle hvor langt han er nået
der er ingen af os der er seende så vi ved det ikke
man skriver tilbage så alle ved hvor langt han er nået

jeg ved snart ikke hvor mange usb keys jeg har lagt på

hent denne her

https://fedorahosted.org/liveusb-creator/

her

•Windows installer: liveusb-creator-3.11.1-setup.exe (9M)

man kan så gøre det på 2 måder
man kan hente en iso fil og gøre det den vej

http://fedoraproject.org/da/get-fedora

men man kan også bare gøre det ved usb live creator og lad den hente version 686 (14-eller 15 hvad den nu hedder)slår man den over på og sætter sig tilbage og laden den lave den for dig - sværere er det ikke

eller fælg denne her

http://docs.fedoraproject.org/en-US/Fedora/15/html/Installation_Guide/Making_USB_Media.html

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2011 - 08:39 #13
Afmelder tråd. Han gider ikke deltage (oprettet 15 marts)
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 22:37 #14
hej se denne her http://www.eksperten.dk/spm/942999#reply_7829255

hvor finner jeg en beta af windows 8 ?
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 07:49 #15
den finder du ikke rasmus64746

det er meget længe siden microsoft lukkede den og gav besked om at nu kunne man købe som jo er det vi alle skal

du skal oprette dit eget spørgsmål om sådan noget

der er masser af muligheder hvis du spørger dine venner

det er lidt suspekt med hvor finder jeg

man kan også finde penge på gaden men der er sjældent

en oem version af win 7 koster omkring 13-1400 kr
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 17:22 #16
kan man købe windows 8 ? jeg har windows  7 og  kan man opgrader fra windows 7 til windows 8 kan man (Download) windows 8  opgrader  ??????
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2011 - 07:35 #17
ikke endnu
der skulle komme en beta version i løbet af et par måneder af win 8 hvis den kommer til at hedde det

microsoft laver sikkert en opdaterings version
den er ikke kommet endnu

men der ligge en version på nettet men lad være med at bruge sådan en
du kan se den her men lad være

http://www.codefear.com/windows/microsoft-windows-8-download/

se her hvad der skrives og det står til troende

Recently Windows 8 Build 7850 is leaked and available to download. This is not a legal download so far but on some torrent websites this leak is available to download

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2011 - 17:49 #18
hej hedder den windows 8.0 ??? og ikke windows 8 eller hvad
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2011 - 18:25 #19
det er ikke sikkert den kommer til at hedde det - det får tiden vise
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2011 - 17:07 #20
hvordan opgradere jeg fra windows 7 til windows 8
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2011 - 07:43 #21
den er IKKE kommet endnu

så det er endnu ikke muligt at svare på det ok
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2011 - 16:31 #22
okæy treatmenice  det er fordi jeg vil vil gerne have en windows som kan kører på en usb  jeg har windows 7  MEn jeg ville gerne  have min windows 7 til at kører på en usb  og windows 7 har ikke Portable Workspaces :(((( det har windows 8  ved i hvordan man får windows 7 til at køre på en usb ???
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2011 - 16:42 #23
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2011 - 17:00 #24
hej tak for den :-)  hvad kan den der står godt nok nåde  om VirtualBox

virtual disk kan den få min windows 7 til at køre på en usb
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2011 - 17:18 #25
det tror jeg

ved ikke ret meget om virtuel box men det er det der er meningen med det
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2011 - 17:27 #26
hej fant lige denne her http://thecustomizewindows.com/2010/12/create-portable-applications-with-windows-7-built-in-feature/

Create Portable applications with Windows 7 built in feature

Read more: http://thecustomizewindows.com/2010/12/create-portable-applications-with-windows-7-built-in-feature/#ixzz1WWh8koZ1
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial No Derivatives
Original source: The Customize Windows
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2011 - 17:38 #27
Portable windows 7 er det det ?
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2011 - 17:46 #28
ja det mener jeg også

du kan også gøre det samme med linux men det ved du vel

https://fedorahosted.org/liveusb-creator/

så starter den op på stick usb key med fedoar på med internet og det hele på

du gør det samme i hirens dvd

http://www.hiren.info/pages/bootcd

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2011 - 17:47 #29
fedora skulle der stå
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2011 - 18:27 #30
der er ikke nåde om fedora  i windows 7
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2011 - 19:43 #31
læs lige "28
du kan også
det betyder at så har man fedora på stick (ikke win7)

du blander tingene sammen - jeg viser dig bare at det kan man også med linux baserede programmer

med linux på en usb stick alla fedora sætter man stick i usb og booter op på den med internet og lyd

prøv det - lær af det  - det er lettere end du tror og er en god øvelse

jeg har ikke mulighed for at afprøve performence eller andet men det funker ganske udmærket og hurtigt

men du skal altså lige sætte dig ind i hvordan og hvad det hedder i linux

bliver du træt af fedora på usb så slet den eller fomater den væk - sværere er det ikke

nok om det

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2011 - 20:05 #32
inde på http://www.version2.dk/artikel/koer-windows-8-direkte-fra-en-usb-noegle-18816
jeg dikter

Kør Windows 8 direkte fra en USB-nøgle
Den næste udgave af Windows vil muligvis få en funktion, der gør det muligt at tage sin Windows-desktop med sig på en USB-nøgle.

Af Jesper Stein Sandal Fredag, 15. april 2011 - 15:13
Den første testversion af Windows 8 er nu sluppet ud via uofficielle kanaler, og det har allerede ført til afsløringen af flere nye funktioner, som Microsoft muligvis vil introducere i den næste udgave af Windows.

En af disse funktioner kan være muligheden for at tage Windows med sig på en USB-nøgle. Det skriver Engadget.

Det er allerede muligt at tage eksempelvis Linux eller visse applikationer med sig til en vilkårlig pc via en USB-nøgle på denne måde, men hidtil har Windows krævet enten en fast installation eller desktopvirtualisering.

Men Windows 8 ser altså ud til at kunne få mulighed for at lægge sin Windows ned på en USB-nøgle med flash-hukommelse via funktionen Portable Workspaces.

Ifølge Engadget kommer det dog til at kræve noget mere end blot den typiske USB-nøgle med to gigabyte hukommelse, da der skal bruges en USB-nøgle med en kapacitet på mindst 16 gigabyte. Det er også uvist, hvor mange kopier man vil kunne lave, og hvilke restriktioner der måtte ligge på funktionaliteten.

Da den version af Windows 8, der er sluppet ud, kun er en tidlig iteration, så er det heller ikke sikkert, at Portable Workspaces vil komme med i den færdige version.

og det vil jeg også med windows 7
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2011 - 17:43 #33
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2011 - 16:35 #34
Kør Windows-miljø fra USB-nøgle
http://www.comon.dk/art/159136