Avatar billede jebo Novice
09. marts 2011 - 18:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Genstarter af sig selv efter dvale i windows 7

Hej.
Jeg har en stationær pc, ca ½ år gammel, med windows 7 home premium installeret. Ingen trådløse enheder tilsluttet. Når pc'en sættes i dvale, genstarter den af sig selv - ofte efter mange timers inaktivitet.
Hvad er der galt ?
Hvordan kan jeg indstille pc'en, så den ophører med at genstarte af sig selv ?
I øvrigt kan den også finde på at genstarte af sig selv - selv om den har været lukket korrekt ned.
Det er nødvendigt at slukke pc'en på stikkontakten efter hver benyttelse af pc'en for at undgå, at den starter af sig selv. Det er ret træls....
Nogen, der har forslag til en løsning ?
Avatar billede egmose Novice
09. marts 2011 - 18:59 #1
Prøv at fjerne dvale filen, (hiberfil.sys), genstart, og prøv så at sætte den i dvale igen.. Måske det virker..
Hvis du ikke kan slette den så slå dvale fra:
Kontrolpanel -> Strømstyring -> Dvale
Slå "dvale" fra.

Personligt er jeg ikke tilhænger af dvale, pga. den opretter den der kæmpe hiberfil.. Den fylder enormt..
Avatar billede jebo Novice
09. marts 2011 - 19:13 #2
Tak for hurtig tilbagemelding.
Jeg har tænkt på at droppe dvalefunktionen, og jeg vil naturligvis prøve modellen, som du beskriver, af.
Imidlertid står jeg også med det andet problem, nemlig at pc'en starter af sig selv - også efter mange timers forløb - bare der er strøm på ledningen til udstyret.
Har du mon også en løsning på dét problem ?
Avatar billede egmose Novice
09. marts 2011 - 19:18 #3
Det lyder som et ram problem.. Altså at rammene simpelthen bliver brugt op, eller at CPU´en bliver for varm!

Prøv at tjek om blæserne er støvet til?
09. marts 2011 - 21:24 #4
Eller WOL (WakeOnLan) er aktivere i BIOS ?

Prøv det samme men UDEN NETVÆRKSLEDNING tilsluttet...

---

...kæmpe hiberfil... - samme størrelse som dine FYSISKE RAM!

---
Avatar billede jebo Novice
10. marts 2011 - 23:24 #5
Det har vist sig at være en hardware-fejl, idet min wheelmouse med ledning var defekt. Har udskiftet musen med en ny - stadig med ledning - og nu er problemerne ikke længere tilstede. PC'en starter ikke længere af sig selv, uanset hvor længe den står med strøm på lysnetledningen. Ej heller efter fuldstændig lukning af pc'en.
Der var ingen indikationer på, at musen var defekt, men ved brug viste den sig ustabil og blev derfor udskiftet.
Sagen er hermed afsluttet.
Tak for alle forslag til løsning af problemerne.