Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2011 - 15:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til automatisk shut down og genstart problem

Hej

Jeg har et problem med min PC. Når jeg starter den går den til tider ud, inden den har bootet færdig. Hvis jeg når at boot og trykker genstart lukker PC'en bare ned. Den starter ALDRIG op igen, på trods af at jeg trykker genstart og ikke luk ned.

Udover det, så nulstiller den min bios til at boot fra floppy, hvilket er weird, fordi jeg ikke har (eller har haft) floppy i den her PC. Bios'en gemmer aldrig mine nye boot indstillinger, men skifter automatisk tilbage til floppy inden næste boot. Det driver mig til vanvid...

Der dukkede endda et floppy drev op og installerede sig selv, men så fik jeg nok af det hele og formatterede... Men uden held, alle de samme problemer er der endnu...

Her er hvad jeg har gjort indtil videre...:

Støvet af indvendigt
Pillet alle unødvendige stik og kabler fra
Skiftet harddisken ud
tjekket mine ram blokke
tjekket min CPU (fysisk tjek)
tjekket alle kabler og stik
formatteret
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2011 - 16:00 #1
skift batteriet ud på bundkortet
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2011 - 16:01 #2
opdater bios fra producenten af dit bundkort

skulle have været med

m.v.h
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. marts 2011 - 16:01 #3
Jeg syntes der mangler noget! hvad med at forny dit bios batteri?
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2011 - 16:13 #4
Jeg har allerede skiftet batteriet, jeg glemte bare at skrive det. Jeg ved ikke rigtigt hvordan og hvorledes med det der biosopdatering... Det virker som en dum idé, når maskinen kan ske at lukke ned midt i processen?
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2011 - 16:35 #5
det er nød til at være noget med styring af din hardware når det ikke er batteriet

er du usikker med at opdatere bios så få det gjort af en prof

med en pc er det ikke nogen dum ide at opdatere bios men selvfølgelig er det på eget ansvar

det kan jo også være en simpel indstilling isamme så fat i manualen og kig den igennem

men tjek dine ram med denne her

ultimate boot cd
kommer der røde tal er det en eller flere klodser der er dårlige

http://www.ultimatebootcd.com/

det skal gøres inden windows starter ellers er det ikke en stabil måling og det gør du ved at boote op på cd og så videre.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2011 - 17:05 #6
Min bekymring omkring opdatering af Bios er mere ift. hvis min PC går ned midt i opdateringen. Det kan umuligt være sundt... Og den går ned konstant. Jeg lukker den aldrig selv, for jeg når aldrig så langt, inden den selv lukker ned. Og så gør den det gerne, når den får opgaver. Fx, når eksterne enheder sluttes til, under opstart, ved åbning af flere store programmer/filer osv, osv, osv. Derfor er det måske lidt risikabelt at opdatere min bios i nuværende tilstand...

Der er desuden lige gået en usb port i bundkortet (lige nu) så det kunne godt se ud som om bundkortet er ved at være ristet. Det er dog kun omkring et år gammelt...

Tak for boot Cd, men som sagt har jeg tjekket mine ram ud. Jeg startede bare min pc med en enkelt blok af gangen og problemet var konstant uanset hvilke blokke eller slots jeg brugte (har 4 af hver, 8 gig ram i alt)
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2011 - 13:40 #7
tag så meget fra som overhovedet muligt også harddisk
se om den bliver stabil så du kan komme i bios

sæt tingene til en efter en til synderen ligger der

løsn skruerne der holde bundkortet og skru i igen
det kunne jo være bundkortet der sidder lidt skævt eller bliver det - prøv alt det du ikke har tænkt på

det kan være din strømforsyning der er ustabil - lån en anden

men LAD OS HØRE LIDT HVORDAN DET GÅR

tavshed er jo sjælden noget nogen lærer noget af

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2011 - 19:09 #8
Jeg har da svaret folk... Grunden til at jeg ikke har skrevet mere er at jeg ikke er kommet videre.

Jeg er i gang med at finde et nyt bundkort, fordi der er ikke rigtigt nogen, der har været tæt på at kunne finde ud af, hvad der er galt, så nu er det på tide at tage lidt chancer, tænker jeg.

Det burde være bundkortet, hvis du spørger mig, jeg gad bare ikke ud at investere i et nyt før jeg havde spurgt herinde, så nu bestiller jeg snart et nyt hjem, så må vi se om der sker noget. Der går nok et par uger i det hele.

Lige nu er jeg tvunget til at bruge min macbook, så jeg sætter MEGET pris på, hvis nogen kan hjælpe... :)
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2011 - 00:20 #9
Jeg kan ikke finde ud af at lukke det her spørgsmål... Hvordan gør jeg? Jeg har fundet en løsning, så der er ingen point, der skal gives ud...
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2011 - 07:31 #10
du lægger selv et svar med dine kommentarer hvordan du gjorde bare kort
det svar accepterer du og den er lukket
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2011 - 13:32 #11
Ahh, mange tak for hjælpen :)
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2011 - 13:33 #12
Ups, glemte at skrive løsningen :) Løsningen var et nyt bundkort gennem forsikringen, jeg fandt aldrig ud af hvad, der helt konkret var galt, men problemet lå i bundkortet et sted.