Avatar billede cor Nybegynder
03. marts 2011 - 16:58 Der er 2 kommentarer

ikke eksisternde C-drev

Min pc med XP har altid under bootning skrevet at den ikke kunne finde en harddisk, men er alligevel altid kommet igang. Den er færdigkøbt hos en forhandler opbygget efter eget ønske.
Det viser sig at den vælger kortlæserens drev som hardiske og starter her med c,d osv. så min reelle harddisk hedder h
Det har indtil nu ikke givet de store problemer men efter at have købt en HP-printer som kun vil installeres på c-drevet har jeg fået problemer. Jeg har forsøgt at ændre drev navne men systemdrevet kan ikke ændres. Jeg har fået oplyst at det er fordi kortlæseren var tilsluttet inden harddisken ved opbygningen af pc'en.
Kan det ændres uden at skulle reinstallere alt?
Avatar billede haverslev Novice
03. marts 2011 - 17:45 #1
Nej, du kan IKKE ændre drevbogstav på et systemdrev - altså på det drev hvor windows er installeret.
Så du skal lave en nyinstallation, uden andre ting tilkoblet, således at du får C som systemdrev.
Avatar billede haverslev Novice
03. marts 2011 - 17:50 #2