Avatar billede jnrmgs Juniormester
02. marts 2011 - 15:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PHP i IIS

Hej!

Jeg har lavet en hjemmesider der anvender PHP-includes som denne: <?php virtual ("/head.html");?>

Det virker fint på mit webhotel, men er der en måde hvor jeg kan teste mine sider INDEN jeg uploader dem. Jeg har før brugt ASP includes, men mit webhotel accepterer kun PHP!

Kan man på en måde få IIS til at køre PHP-sider?

Jeg bruger Windows 7.

På forhånd tak!
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. marts 2011 - 15:39 #1
Installer wamp i stedet. Men ja, man kan godt køre PHP på IIS.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. marts 2011 - 16:44 #2
PHP på IIS: http://php.iis.net/
Avatar billede jnrmgs Juniormester
05. marts 2011 - 11:28 #3
Jeg har nu rodet med det i flere dage, og stadig uden resultat!!! Kan ikke få hverken Wamp eller IIS til at køre sitet!

Hælder nu mest til at få IIS til at virke, men hvordan gør man det i Windows 7. Jeg har oprettet en virtuel mappe i IIS, men den når jeg kører en PHP-fil, kommer der altid en fejlmeddelelse. F.eks.: "php-5.3.5" has a bad module "FastCgiModule" in its module list"

Der er ikke meget PHP-kode i mine sider. Det bruges kun til følgende: <?php include ("/menu.html");?>

Er ved at være på ret bar bund!!!
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. marts 2011 - 13:08 #4
Er der IIS på dit webhotel? Hvis ikke, er det vel dumt at have IIS det ene sted og Apache det andet, eller?
Avatar billede Henryk Nybegynder
21. april 2011 - 17:34 #5
Jeg vil gøre følgende. Lave min egen webserver på hjemme computer det kan vare IIS eller Apache. For at teste den hjemmeside behøver man ikke webnavn man kan nøjes med at skrive IP adresse. Kører siden som den skal på egen computer, ændres IP adresse til den oprindelig sidenavn og uploade den der hvor den skal arbejde. Måske ikke så pæn løsning men bør lade sig at gøre. Hilsen
Avatar billede Henryk Nybegynder
21. april 2011 - 20:55 #6
Hvis du har ikke fået PHP til at køre med IIS under windows 7, så har jeg muligvis en løsning jeg bruger selv på Vista 64 bit. Er du intereseret i, så jeg vil have din e-mail adrese. Så jeg vil vise dig min løsning. hilsen
Avatar billede jnrmgs Juniormester
21. april 2011 - 21:03 #7
Tak for tilbuddet, men jeg har fået det til at køre problemfrit under Win 7, selvom jeg synes det var MEGET besværligt! Fandt en guide på nettet.
Avatar billede Henryk Nybegynder
21. april 2011 - 21:07 #8
oki....