Avatar billede ham73er Nybegynder
02. marts 2011 - 11:12 Der er 11 kommentarer

Hvordan laver man selv en icc

Jeg ville høre om der er nogen der ved, hvordan man selv laver en icc profil
Avatar billede ham73er Nybegynder
02. marts 2011 - 11:35 #2
Har googlet og fundet en del om icc profiler, men ikke hvordan man præcis fremstiller profilen.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
02. marts 2011 - 13:09 #3
...skærm / printer ...eller hva'?

Med andre ord, hvor og hvordan har du brug for en ICC profil?
Avatar billede ham73er Nybegynder
02. marts 2011 - 14:14 #4
Det er skærm
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
02. marts 2011 - 14:19 #5
For at få rigtig farvestyring af din skærm kræves der noget hardware med tilhørende software.

Kig f.eks. på eye-one fra x-rite - koster ca. 1750,- + moms

Det giver ikke mening at lave noget manuelt!
Avatar billede ham73er Nybegynder
02. marts 2011 - 14:22 #6
Tak for hjælpen.:-)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
02. marts 2011 - 14:46 #7
ok ---håber det lykkes for dig
Avatar billede ham73er Nybegynder
02. marts 2011 - 14:57 #8
Jeg tror jeg misforstod dit svar. Det er til tryk fra photoshop
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
02. marts 2011 - 15:22 #9
Ok --- så er spørgsmålet; er det noget du skal have trykt hos et trykkeri / avis ell. lign - eller er det noget du skal printe ud på f.eks. en inkjet printer ?
Avatar billede ham73er Nybegynder
17. marts 2011 - 08:08 #10
Hej!
Det er til avistryk. Mit spørgsmål går på, hvordan man selv laver en profil?
Avatar billede Freebooter Nybegynder
21. marts 2011 - 13:12 #11
Hvis du vil have en ICC-profil der passer til avistryk, og den skal være retvisende, kræver det at du får printet nogle testark som efterfølgende udmåles.
Det er en process som nogle trykkerier allerede har været igennem og de vil ofte meget gerne dele deres trykprofil med dig.
Ønsker du at måle den ud selv, er den billigste løsning jeg kender til, en ColorMunki fra X-Rite. Den koster i omegnen af 3.200+M.
Vh Brian