Avatar billede MikeMalling Nybegynder
27. februar 2011 - 17:26 Der er 15 kommentarer

Fortrydelse af installation af ubuntu!!

Jeg har for nogle dage siden installeret Linux/Ubuntu på min computer. Efter det, var alle mine filer forsvundet/blevet overskrevet, hvad ved jeg? Jeg har fået fortalt at Ubuntu bare er et styresystem der kører over mit daværende styresystem. men, jeg har prøvet alt muligt og kan bare ikke få windows 7 plus alle mine filer tilbage igen. Hvad gør jeg lige?!?!

FØR: Windows 7 Ultimate 64bit
NU: Ubuntu 10.10. 32bit.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 17:38 #1
Har du et drev (sikkert D drev)der hedder recovery på din pc?
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
27. februar 2011 - 17:41 #2
Hej:-D når du starter din computer op står der tit
"tryk F8 for boot menu" eller lignende. Det dog ikke en standart for alle computer, men det står der altid nå din computer starter op. Hvis du så finder den knap og trykker på den. så kan du vælge at "boote" fra din anden harddisk. Dvs. den harddisk du ikke har installeret Ubuntu på, og starte windows i stedet. Men hvis du har været så uheldig at slette windows, så kan jeg ikke hjælpe dig.
Jeg er lidt dårlig til at forklare, så skriv hvis jeg formulere mig dårligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 17:42 #3
Dele af din harddisk er overskrevet af den nye installation, og her kan dine filer ikke reddes.
Hvis du allerede nu afmonterer disken og sætter den i en anden computer som slave kan du med gendanelsesprogrammer måske redde data. Du skal under alle omstændigheder ikke rode mere på harddisken nu.
Kan også sættes til sådan en:http://www.sandberg.it/product.aspx?id=133-43
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2011 - 18:03 #4
Når man installerer ubuntu på HDD er der 3 muligheder.
1. installere på windows (sammen med) alt på windows bevares.
2. installere på en anden partition end der hvor windows ligger.
3. installere oven i windows, på C drevet. Windows overskrives.

Har du valgt 3. kan, som 220661 skriver, dine filer ikke reddet. Det er håbløst, for så er HDD formateret og overskrevet med Linux Ext4.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2011 - 18:06 #5
"dine filer ikke reddet. Det er håbløst, for så er HDD formateret og overskrevet med Linux Ext4. "

Skal vi vædde en soft-ice??
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2011 - 18:22 #6
Nu er der jo lang til Sønderjylland for en Soft-ice:) Men vi vil da allesammen være fornøjet, hvis du kan grave filerne frem. Spørger får sine filer, og vi andre kan lære noget nyt.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2011 - 18:49 #7
Jeg vil ikke give nogen håb om at finde noget som helst på den disk fra det gamle system.
Vi kan jo ikke jo ikke vide hvordan det er foregået. Men der er jo ikke noget galt i at forsøge med en sata/ide adapter eller slave i anden pc.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2011 - 19:02 #8
#7 modtaget 19:01 det er lang tid når der skal kommunikeres.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2011 - 19:10 #9
Enig. Jeg får mine indlæg tilbage ca efter 2-3 minutter max.
Men nu kunne det være smart at få lidt tilbage fra spørger.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2011 - 19:19 #10
Fra spørger? nu må du sgu ikke forvente for meget 220661 *G*
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2011 - 19:52 #11
"Nu er der jo lang til Sønderjylland for en Soft-ice:)"  Hold da op, jeg forlanger da ikke at du skal bringe varen
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2011 - 19:57 #12
Sjov med lidt galgen humor. *G*
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2011 - 19:59 #13
Nej men der er jo ligeså langt den anden vej, kan du levere "varen":)
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2011 - 23:02 #14
Af mangel på interesse fra spørger, afmelder jeg overvågning.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2011 - 15:51 #15
ja det gør jeg også