Avatar billede Highhill Nybegynder
27. februar 2011 - 15:27 Der er 3 kommentarer

Processor og grafikkort

Bare lige kort til gaming. :) Er det kun grafikkortet der spiller ind på fps eller har processoren også noget at sige? Kan en god processor fx. "udligne" at ens grafikkort ikke er det bedste?
Gerne følgende processor og grafikkort:

Processor: 2.3GHz dual-core Intel Core i5

Grafikkort: Intel HD Graphics 3000
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. februar 2011 - 15:56 #1
Med risiko for at sige noget helt forkert, så vover jeg alligevel pelsen.
Men det grafikkort der, kan ikke betegnes som et grafik kort.
Det er noget onboard halløj fra Intel.
Så det kan bestemt godt være flaskehalsen, hvis du oplever dårlig FPS i spil.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2011 - 16:08 #2
Det er grafikkortet der bestemmer kvaliteten i spillet.
CPU bestemmer, i samarbejde med GPU, hvor høj opløsning samt kvalitet.

Altså er det et samarbejde mellem de 2 ting.

Har man f.eks. et af de nyeste gamergrafikkort, og en ældre/langsom cpu, vil det være cpu der er flaskehalsen.

Kan en god processor fx. "udligne" at ens grafikkort ikke er det bedste?

Kort og godt: Nej, aldrig!
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
15. marts 2011 - 07:33 #3
Dit grafik kort er i hvert fald noget hø til at spille på.

Som #1 nævner, så er det noget integreret intel halløj på dit bundkort, som ikke er tiltænkt spil.