Avatar billede erikjoerg Praktikant
23. februar 2011 - 10:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Port til SD Card

Hej! Jeg har en Compaq nx 7010, Kan ikke læse SD card fra indgangsslot men når kortet indsættes og tagec ud giver computeren en lyd en men selv med ekstern card reader og usb kan det ikke lykkes har prøvet med flere størelser kort. I denne computer vises at kortet er indsat
Avatar billede thov Forsker
23. februar 2011 - 12:26 #1
SD kort af HC-typen (og større end 2Gb), kan din computer ikke læse.

Fysiskt er SDHC kortene det samme som alm. SD, men internt er de forskellige, og duer derfor ikke.

Så check lige kortene. Er det 4Gb eller derover du forsøger med, har du forklaringen.
Avatar billede erikjoerg Praktikant
23. februar 2011 - 12:47 #2
Tak for svaret men det løser ikke problemet da jeg hverken med ekstern eller intern kan få forbindelse. Kan det være et softwareproblem da computeren svarer når kortet sætte i?
Der er ogsåså en diode lampe som skulle lyse når der er kort i men den virker heller ikke
Avatar billede thov Forsker
23. februar 2011 - 13:31 #3
Er de SD-kort du forsøger med, på 2GB eller derunder ?
(Er de ikke det, kan du glemme at få det til at virke).

Er det 'små' kort, så kig i 'Diskhåndtering' om kortet ses der.
(Kør DISKMGMT.MSC så havner du direkte i Diskhåndtering).

Stadig ingenting, så slet kortlæseren i Enhedshåndtering og genstart computeren - Det bevirker en geninstallering af kortlæseren.
(Kør DEVMGMT.MSC så havner du direkte i Enhedshåndtering).
Avatar billede erikjoerg Praktikant
23. februar 2011 - 14:57 #4
Den nævnte løsning har hjulpet mig at finde drevet i enhedshåndstering jeg har desværre for stot et kort men prøver at låne et på omkring 1 GB. Iflg. enhedshåndtering virker alt andet så jeg prøver senere. ( Det undre mig stadigt at der ikke er noget lys i enheden)
Avatar billede thov Forsker
23. februar 2011 - 15:53 #5
Den tænder nok først lyset, når den 'ser' et brugbart SD-kort.

Men en USB kortlæser som også klarer SDHC kort, koster omkring en 'hund'.
Avatar billede erikjoerg Praktikant
23. februar 2011 - 16:35 #6
Tak jeg prøver at skaffe et hort
Avatar billede erikjoerg Praktikant
18. april 2011 - 11:20 #7
Tak for svaret
erik
Avatar billede erikjoerg Praktikant
18. april 2011 - 11:21 #8
tak
Avatar billede erikjoerg Praktikant
18. april 2011 - 11:22 #9
tak