Avatar billede brun88 Nybegynder
22. februar 2011 - 20:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sammenhæng i mellem hvem der ejer kobberet og hvem der leverer

Hej alle.

Jeg er ved at skifte fra min nuværende internetudbyder (Tidl. Telelet, nu Dansk Kabel Tv) til Telia, thi så kan jeg også få leveret tv.

I dag meddelte Telia så at der var åbnet for forbindelsen, så jeg tilsluttede den fra Telia tilsendte "Gateway" til stikket i væggen. Det gav intet resultat, så jeg ringede til Telia. Teknikkeren  spurgte mig om hvordan stikket i væggen ser ud, og her har vi komikken: Det er en af Telelet opsat dåse med to antenne stik og to multistik, det ene mærket TELEFON. Det er de eneste stik i lejligheden. Så nu skal der komme en teknikker for at sætte et rigtigt stik op - forudsat at Telelet ikke har hevet de gamle ledninger ned. Startpris: kr. 1300.

Mit spørgsmål er nu: Må Telelet overhovedet fjerne det telefonstik, som TDC en gang i tidernes morgen har sat op? Teknikkeren sagde noget om at det var et monopolstik, og i kraft af at Telelet har fjernet det, kan jeg ikke længere frit vælge hvem der skal levere internet/telefoni til mig. Hvordan er loven på området - har Telelet taget os ved næsen i andelsboligforeningen?

På forhåd tak!
Avatar billede brun88 Nybegynder
24. februar 2011 - 23:14 #1
Fandt selv svaret.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
02. marts 2011 - 21:57 #2
Hvad var svaret?