Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2011 - 00:05 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Rengøring af badeværelsesrist

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er effektivt til at gøre en badeværelsesrist (gulvrist i bruseniche) ren med? Ikke kun på oversiden, men begge sider (undersiden er mest ulækker).

Ville have købt en ny. Men er åbenbart ikke længere til at få noget med noget gods i.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2011 - 00:07 #1
Min pointe er, at jeg ikke gider bruge 1½-2 timer på at _skrubbe_ den ren!
Avatar billede Mik2000 Professor
21. februar 2011 - 00:28 #2
Tror ikke der er noget der mirakelmiddel der gør du ikke skal skrubbe, så køb en ny :)
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2011 - 00:32 #3
"køb en ny" Som skrevet kan jeg ikke finde det jeg skal bruge. Vil have en der vejer noget som den jeg har nu, men det er alt sammen ikke andet end skide blik.

Der må være noget man kan lægge sådan en i blød i. Det er jeg overbevist om.
Avatar billede Beach Mester
21. februar 2011 - 00:41 #4
Smør risten ind i brun sæbe og lidt salmiakspiritus. Luk den ned i en lufttæt pose i min. 24 timer. Derefter kan du let skrabe det værste skidt af under vand.
Hvis resultatet ikke er helt perfekt, gentager du bare en gang mere:-)

//B
Avatar billede vejmand Juniormester
21. februar 2011 - 01:29 #5
Hvis der er meget på, så læg den i blød i eddike
Avatar billede vejmand Juniormester
21. februar 2011 - 01:29 #6
Hvis der er meget kalk på, så læg den i blød i eddike
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. februar 2011 - 20:34 #7
Hvis #4 ikke hjælper, er der intet der hjælper.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2011 - 01:13 #8
Det er ikke så meget kalk på den. Er mest skidt (på bagsiden).

Jeg må nødvendigvis prøve noget af inden jeg lukker. Ellers ved jeg ikke hvem der skal have pointene...

Vender tilbage.
Avatar billede schummi Nybegynder
22. februar 2011 - 14:48 #9
klorin dræber alle baktusser,så læg den i blød et stykke tid,så skulle resten gå af sig selv.HUSK gummihandsker...
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2011 - 19:04 #10
Havde da det kom til stykket ikke så meger lyst til at rode med de forskellige kemikalier mv, så endte med at gøre det på min lidt egen Gog og Gokke-agtige måde.

Jeg opdagede at skidtet på bagsiden ikke sad så fast som jeg troede. Så jeg lagde den i en frysepose og skrabede det af med en negl uden på/igennem posen. Derefter smed jeg den på fliserne udenfor - og smed seks baljer sæbevand ned over den. Så var den næsten ren.
Til sidst rensede jeg fastsidende kalk af med kalkfjerner, og "pudsede" den med rensebenzin.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. februar 2011 - 19:29 #11
ok husk at lukke her.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2011 - 21:38 #12
.
Avatar billede Spangsberg Nybegynder
27. marts 2011 - 17:55 #13
Mange har problemer med at få riten op når den skal rengøres. Du skal tage en nøglering og sætte fast i et øje.

http://www.rengoeringstips.dk/nem-reng%c3%b8ring-af-afl%c3%b8b-og-rist