Avatar billede Kjeldsen01 Nybegynder
17. februar 2011 - 15:16 Der er 6 kommentarer

Netværk forsvinder

Hvad skal jeg gøre? Jeg får følgende meddelelse: "Netværksskortets kapacitet stemmer ikke overens med dette netværks krav" Jeg har skiftet kanal til kanal 12 på min DIR-655, fordi naboen sender et meget kraftigt signal på kanal 6. Dette kraftige signal generer helt klart maskinen, når den arbejder på kanal 6. Nu viser inSSIDer2.0 at mit netværk skifter mellem kanal 12 og kanal 12 + 8. Signalstyrken er lige omkring -84
Avatar billede Blandy Praktikant
17. februar 2011 - 15:22 #1
Kan muligvis være fordi dit netkort husker den gamle forbindelse til dit trådløse. Gå under netværkinstillinger og fjern hvad der er af trådløse netværk den har husket.
Avatar billede Kjeldsen01 Nybegynder
17. februar 2011 - 16:31 #2
Hej Blandy
Jeg har nu slettet tidligere oprettede netværk - hjalpe ikke.

Når jeg ser på inSSIDer2.0 kan jeg se mit netværke komme og gå, mens de to nabo netværk er helt stabile (veksler et par db op og ned, men ellers stabile) Naboerne har desværrer sikkerhedssystemet tændt, så jeg kan ikke logge på deres - det ville ellers have været nemt.
17. februar 2011 - 16:51 #3
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede Kjeldsen01 Nybegynder
17. februar 2011 - 19:45 #4
Hej Karise-Larry

Undskyld - at jeg skrev i svar. Det var min uvidenhed. Skal jeg så lave en ny tråd eller kan vi fortsætte her, og er det rigtigt at skrive i kommentar i stedet?

med venlig hilsen
Kjeldsen01
17. februar 2011 - 20:01 #5
(Lad andre bidrage her...)
Avatar billede Kjeldsen01 Nybegynder
18. april 2011 - 11:09 #6
Jeg har nu afprøvet forbindelsen med et andet netværkskort. Det hjalp, men ... Det er et "langsomt" g-kort og ikke et "hurtigt" n-kort.
Kan det være samarbejdsvanskeligheder mellem D-link DWA-547 og min Dell E520 med Vista?