Avatar billede Exposeed Nybegynder
17. februar 2011 - 13:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skrue op for mp3 filer?

Hej Eksperter.

Jeg har en mp3 afspiller, som ikke spiller ret højt. Det er både med cd'er jeg har rippet og med sange som er købt på iTunes. Kan man på nogen måde skrue op for de mp3 filer, så man ''snyder'' mp3 afspilleren?

Det jeg mener er, om man kan tage en mp3 fil, ligge den ind i et eller andet program, og skrue op for lyden på den, og så ligge den tilbage i mp3-afspilleren, så den lyder højere i mine høretelefoner.

Mvh Exposeed
Avatar billede thov Forsker
17. februar 2011 - 14:23 #1
Avatar billede pstidsen Novice
17. februar 2011 - 14:28 #2
Du kan i audacity, men der er nok nemmere programmer, hvis det er mange filer.. ;)
Avatar billede Exposeed Nybegynder
17. februar 2011 - 14:32 #3
Tak for jeres svar - jeg har mange filer, så prøver lige engang med MP3Gain først :) Kommer lige med en tilbagemelding om lidt :)
Avatar billede Exposeed Nybegynder
17. februar 2011 - 15:07 #4
Update - det tager lidt tid at analysere 550 sange - men lavede lige en prøve med en enkelt sang først. Den var på omkring 89 db, og jeg kunne ''skrue'' den op på 104,8.. Så det håber jeg har virket. Men kommer lige med det endelige resultat når de er helt færdige.
Avatar billede Exposeed Nybegynder
17. februar 2011 - 15:33 #5
Efter forsøg på flere forskellige db, er jeg kommet frem til at det bare ødelægger kvaliteten af musikken, og ikke lyder meget højere.. Desværre.. Må ud og finde en mp3 afspiller som ikke har en eller anden form for tinnitus-sikring :) Men tak for jeres hjælp :)

Kom med et svar, så jeg kan give en af jer point! :)
Avatar billede Exposeed Nybegynder
17. februar 2011 - 15:54 #6
MP3Gain kan bruges med forvrænger musikkvaliteten.
Avatar billede linuxnewbee Nybegynder
06. marts 2011 - 07:57 #7
Jeg ved ikke hvilken mp3-afspiller, du har - men du er sansynligvis ramt af EU-reglerne, der reducerer den styrke hvormed, den må afspille. Jeg har selv en Sansa Clip, hvor jeg havde samme problem - men ved at gå ind i indstillingerne og vælge at bilde den ind, at den var fra et sted uden for EU fik jeg igen fuld lydstyrke.

På Sansa Clip: Indstillinger>Sprog(dansk)>Resten af verdenen.