Avatar billede mary1983 Nybegynder
17. februar 2011 - 09:44 Der er 1 løsning

Brug af Facebook og AJAX til at oprette brugere

Jeg er igang med at lave et brugersystem til min blog (lavet med PHP og MySQL). Jeg har derfor lavet en standart "tilmeldings-side", hvor man kan udfylde alder, navn, bopæl osv.

For at gøre det hele mere smart, så kunne jeg godt tænke mig at lave en knap (link) ala "import data facebook(/linkedin/twitter)" som aktiveret en AJAX funktion, der henter disse dataer (altså navn, alder, bopæl) fra ens facebook profil. F.eks. ligesom på jibe.com.

Jeg har prøvet login-iframe fra facebook og læst deres guide, men jeg ønsker at hente data fra facebook ind i tilmeldings-formularen og derefter gemme dette data lokalt i MySQL, og det kan jeg ikke finde noget omkring.

Således vil jeg høre om der er nogle der kender en god guide/tutorial eller noget kode, som kan hjælpe mig igang?
Avatar billede mary1983 Nybegynder
02. august 2011 - 14:06 #1
lukket