Avatar billede lx2ba Novice
16. februar 2011 - 20:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SP3 kan ikke installeres!

Maskinen kører WINXP og MSOffice 2003 (for studenter og undervisere).
Når SP3 forsøges installeret når den ca halvt igennem, og meddeler så, at CD med filen STDEDU.msi skal indsættes. Imidlertid kan vi ikke finde den fil på CD'en og må som følge deraf afbryde SP3 installation.
En "fugl" har sunget om, at det kan være en tidligere installation af AVG (som ER afinstalleret), som forstyrrer. Kan der være noget om det, og hvad gør jeg så?
16. februar 2011 - 21:10 #1
Detalje:
Er det
SP3 til XP Styresystemet
eller
SP3 til Office 2003
der er tale om ???
Avatar billede lx2ba Novice
16. februar 2011 - 21:14 #2
Undskyld, - det skulle jeg have gjort tydeligt  ;<(
Det drejer sig om Office 2003  - SP3
16. februar 2011 - 21:28 #3
... nu har jeg ikke mere den gamle (*S*) Office 2003 version, men mener der er en [Find Og Ret Fejl] funktion i [Hjælp] menuen ???
Avatar billede lx2ba Novice
16. februar 2011 - 22:44 #4
Ja, det har vi også forsøgt; men det samme sker: "Indsæt Cd med STDEDU.msi"....
Jeg har nu Google't STDEDU.msi og har fundet, at det er et meget almindeligt problem, - f.eks.: http://forums.techarena.in/ms-office-support/345573.htm
Vi har opgivet!
Point kan udbetales, hvis du lægger et svar!
17. februar 2011 - 06:51 #5
... hvis du har original instalation CD'en til M$ Office 2003, så mener jeg at der er en Repair funktion der ???
Avatar billede lx2ba Novice
17. februar 2011 - 10:59 #6
Ja, det mente jeg også; men ikke destomindre, så findes den omtalte STDEDU.MSI ikke på cd'en, og som jeg skrev (#4), så finder jeg ikke filen, - og forslaget om at downloade en "Fullfile"-SP3 fil, så forlanges der stadig CD assistance.
Vi har besluttet at lade det være ved det, og min ven (det drejer sig om en vens computer) regner med at skulle investere i en ny inden ret længe, så......

Tak for forsøget på at hjælpe, - ikkedestomindre!  ;<D
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. februar 2011 - 17:43 #7
Idet jeg formoder, at omtalte fil befinder sig på din CD, så tyder det på enten en manglende nøgle i regdb, eller også ligger der måske en kopi af filen på dit systemdrev,
Du kan forsøge dig med en søgning i regdb efter den nøgle, der henviser til oprindelig installations medie/drev, og her rette den til systemdrevet.
Jeg ved ikke om dette hjælper dig, men det er da et forsøg værd.
/ptj_11
Avatar billede lx2ba Novice
21. februar 2011 - 13:00 #8
Tak for forslaget; men jeg har nu ikke mere adgang til computeren, - og min ven mener godt at han kan leve med det  ;<)
Avatar billede lx2ba Novice
03. marts 2011 - 08:19 #9
Lukker!