Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2011 - 01:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

TRIGGER

Hej jeg er ny inden for brug af TRIGGER i mysql..

har lige side og prøve at lave et par script i mysql og de virker helt fint.. (selv om jeg ikke helt har forståde metode enu)

men mit spørsmål !!!

Jeg kun godt bruge et script som kan stoppe mig i at slette hvis jeg kun har en post tilbage i min tabel. sådan at jeg ikke kan slette siste post..
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2011 - 02:59 #1
Du laver vel en trigger som tester på om den vil slette alt og afbryder så hvis det er tilfældet.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2011 - 03:05 #2
Ja så langt er jeg også kommet men bare hvordan ?
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2011 - 06:32 #3
Ikke meget hjælp til denne tråd.. jeg har ikke en ide til hvordan jeg skal lave denne TRIGGER
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2011 - 01:26 #4
Hvad er det du mangler hjælp til?

Syntaxen for at lave en trigger?

Hvordan du tester for om man er igang med at slette de sidste data?

Hvordan du afbryder sletningen?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2011 - 09:48 #5
Jo som jeg omtaler i start.. jeg har en tabel som jeg bruger til en del i system og den må ikke have minder en 1 post og det vil jeg geren gøre at man ikke kan slette denne post..
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2011 - 15:38 #6
Jeg vender tilbage hvis du engang får lyst til at svare på spørgsmålet i #4.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2011 - 23:36 #7
Når da jeg selv har funde ud af lidt og man ikke modtager så meget hjælp lukker jeg her..