Avatar billede TobiasMag Nybegynder
12. februar 2011 - 23:05 Der er 4 kommentarer

Runtime error

Hey,

Har et større problem med min computer når jeg forsøger at se film på min XP computer, problemet opstår kun på denne computer, filerne afspilles uden problemer på andre computere med andet styresystem. Når jeg forsøger at afspille en film kommer vlc med følgende error:

Microsoft Visual C ++ Runtime Library

Runtime Error !

Program: C:\Programmer\videoLAN\VLC\vlc.exe

This applocation has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.
Please contact the applications support team for more information.

Har prøvet at køre update på alt, her i blandt windows, gfx drivere, vlc og hvad jeg ellers kunne komme i tanke om, men intet har hjulpet på denne error.

En der har et forslag til hvordan jeg kommer af med denne error?
12. februar 2011 - 23:34 #1
Velkommen til E. ...

Har det virket ?

Alle slags 'film' typer/formater ?

Hvad med WMP (WindowsMediePlayer) ?

Afinstall VLC (evt. med http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html) - Slet mappen
* C:\Programmer\videoLAN\VLC

Hent nyeste VLC player og install den - evt. opdatér ?
Avatar billede TobiasMag Nybegynder
12. februar 2011 - 23:54 #2
Det er underligt nok, kun med en bestemt film at fejlen kommer, alle andre film jeg afspiller, spiller den uden problemer.

Problemer opstår stadig ved at forsøge at afspille filmen i en anden media afspiller.

Har også forsøgt at afinstall VLC som du beskrev, for derefter at install igen, dog uden effekt.

Har prøvet at kigge lidt på dette "hotfix" fra Windows selv af: http://support.microsoft.com/kb/884538 - Mit Windows vil dog ikke lade mig køre det igennem, eftersom mit Windows er fuldt ud opdateret, og det hotfix er en ældre version end det der allerede befinder sig på computeren.

I følge denne tråd: http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/40230/ kan problemet også være opstået, hvis man har haft yahoo toolbar (har også fået læst mig til google toolbar kan være skyld i problemet.) installeret, kan dog ikke finde hvertken google eller yahoo under tilføj/fjern, og heller ikke nogen rester af programmet liggende...
13. februar 2011 - 00:02 #3
... typisk et Codex problem!

Set i anden tråd ->
Windows XP - K-Lite Codec Pack Version 6.4.0 Mega.
http://ftp.freenet.de/pub/filepilot/fpt/video/codecs/k-lite_mega_codec_pack/K-Lite_Codec_Pack_640_Mega.exe

Selvom VLC burde være ligeglad med dette ?
Avatar billede TobiasMag Nybegynder
13. februar 2011 - 00:09 #4
install af codec pack havde ingen effekt på problemet.

Og jo, vlc burde være ligeglad med codec, har stortset alle de codecs der skal bruges allerede. Skal lige nævnes de andre computere jeg har forsøgt at afspille filmen på ellers har jeg afspillet med vlc uden problemer :)