Avatar billede sand1234 Nybegynder
06. februar 2011 - 13:10 Der er 10 kommentarer

Computer blevet langsom efter 1. dag

Hey

Jeg var den lykkelige ejer af en ny Hp pavilion dv6 3160, som jeg købte i forgårs. Jeg blev meget imponeret over dens evner til at køre spil, og så til den pris!

Men igår begyndte den at blive ret langsom. Dette er ikke noget jeg har kunne mærke, når jeg bruger computeren til normalt brug, kun når jeg spiller (dette kan dog selvfølgelig skyldes, at det kun er der den skal bruge kræfter.)

Jeg installerede ét program igår; 'Bioshock', som jeg havde downloadet ulovligt (bare rolig, jeg havde allerede betalt for spillet én gang :p)

Efter at have spille det i noget tid, valgte jeg at spille 'Minecraft' det var her jeg opdage min computer var blevet utroligt langsom; på full settings røg den ned på 10-15 fps, hvor den før kørte med 50 - 120fps (alt efter hvor hektisk det var i spillet.

Heldigvis havde min com lavet et systemgendannelses punkt fra first bootup, og efter at have afinstalleret bioshock, samt et par andre programmer kørte jeg gendannelsen. Min com kørte nu som en drøm igen.

Senere på dagen installerede jeg så et andet spil; Test Drive Unlimited, hvilet jeg spillede en tid, indtil jeg igen valgte at spille minecraft - problemet viste sig igen.

Jeg slukkede computeren og lod den afkøle natten over, men der var stadig problemer. Jeg lavede så igen en systemgendannelse, denne engang var mit first boot gendannelses punkt dog forsvundet, og måtte vælge et, der var lavet efter gendannelsen forrige dag - dette var uden succes.

Jeg kører Windows 7 64 bit.

Nogen der har en idé om hvad der er gået galt? og om det i så fald kan udrettes :s
Avatar billede sand1234 Nybegynder
06. februar 2011 - 13:13 #1
Hov, jeg må vist skynde mig at sige at den gik ud 3 gange på 3 timer før jeg lavede første gendannelse.
Avatar billede peterjohn Nybegynder
06. februar 2011 - 16:08 #2
Har du tjekket dine drivere for opdatering. chipset, grafik driver?
Du kan hente og bruge ccleaner.
Og du kan også hente "Game booster" via den fortæller den også om nye tilgængelig driver og henviser siderne hvor drivere kan hentes.
Efter driver opdateringer prøv at gå ind i "kontrolpanel-System og sikkerhed-kontroller Windows Experience Index- og opdater (kør opgørelse)
Avatar billede a62681 Nybegynder
06. februar 2011 - 16:28 #3
Uden at komme med bud i øvrigt på hvad der kan være galt, så ville jeg være meget obs på om det var med at få den byttet straks, når den er helt ny. Hvis den slukker af sig selv uden videre allerede indenfor de første timer så ville jeg ikke være tryg ved den. Jeg har prøvet nok med en spritny bærbar der gik på bsod helt fra den første opstart. 3 reparationsforsøg inden de byttede den til sidst. Det er surt.
Avatar billede peterjohn Nybegynder
06. februar 2011 - 17:37 #4
Hvis driverne er opdateret og den slukker af sigselv må den måske være defekt, så er det bare med at få den byttet, du skal have en bærbar som virker.
Avatar billede sand1234 Nybegynder
06. februar 2011 - 21:26 #5
Kan se jeg vidst har formuleret mig forkert; Den slukkede sådan set ikke selv, men den gik fuldstændigt i stå, ikke engang musen kunne flyttes.

Jeg prøvede tidligere idag, at lave en system gendannelse, der var kreeret lige efter min første system gendannelse, og det virkede, og den kører nu fantastik igen. Jeg har nu lavet en backup, samt et manuelt gendannelses punkt.

Den eneste grund til, at det virkede denne gang, såvidt jeg kan regne ud, var at jeg fjernede diverse programmer før gendannelsen - ligesom jeg havde gjort første gang.

Altså må der være et eller andet i et af mine programmer, der gør den langsom? Nu skaffer jeg en legal kopi af 'Test Drive Unlimited' og ser om min com synes bedre om det, i hvert fald ryger der ikke flere pirat kopierede spil på min com.
06. februar 2011 - 21:37 #6
... i hvert fald ryger der ikke flere pirat kopierede spil på min com... *KMPLAG* ... Joooo . der har nok været lidt extra i pakken...
Avatar billede sand1234 Nybegynder
06. februar 2011 - 21:45 #7
@Karise_larry - I så fald skulle jeg have været meget uheldig, da det skete ved to forskellige spil, uafhængigt af hindanden. Desuden havde jeg allerede haft den ene over på en anden pc, uden nogen effekt. I al får jeg at se imorgen, når jeg har fået skaffet en legal version, medmindre min pc da er gået neden om og hjem inden da...
Avatar billede sand1234 Nybegynder
07. februar 2011 - 13:09 #8
Efter computeren har stået natten over, er den nu igen blevet langsom. Jeg har ikke installeret noget som helst siden sidste gang den har været tændt, dette her er noget af det mystikske jeg har oplevet i forbindelse med computere.
Avatar billede sand1234 Nybegynder
07. februar 2011 - 13:18 #9
Wow. Samtlige af mine problemer viser sig, at være pga. min com skiftede grafik processor, når jeg tager strømstikket ud. Dette sker selvfølgelig ikke, når jeg har et spil åbent imens, og dette skabte forvirringen. Tænk sig, at simpel strømbesparelse kan få en sådan rundt på gulvet, hvor føler man sig dog dum.
Avatar billede a62681 Nybegynder
07. februar 2011 - 20:01 #10
Fair nok der lige skal tid til at lære en ny pc at kende. Du er vist berettiget til selv at snuppe pointsene :)