Avatar billede jengy Nybegynder
01. februar 2011 - 21:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Adgang til trådløs printer på netværk.

Jeg har adgang til min trådløse printer når min PC er kablet til netværket, MEN jeg har ikke adgang (kan ikke se printeren) hvis jeg bruger en trådløs PC eller Mac. Jeg tror problemet ligger i routeren. Routeren er en Tilgin HG1310, er der nogen hjælp?
mvh jengy.
Avatar billede Blandy Praktikant
02. februar 2011 - 08:14 #1
Har du prøvet at tilføje printeren manuelt med ip addressen under tilføj printere?
Avatar billede jengy Nybegynder
02. februar 2011 - 17:22 #2
Tak for svaret men jeg har prøvet. jeg retter lige navnet på routeren til Tilgin HG1311
MVH jengy
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2011 - 18:01 #3
Mange routere har en indbygget "sikkerheds-funktion" der ikke tillader at trådløse enheder (din computer og din trådløse computer) snakker sammen. Ofteste kan denne funktion blive slået til eller fra :)
Avatar billede jengy Nybegynder
13. februar 2011 - 22:07 #4
Jeg har fået hjælp til løsning af problemet: Routeren tildeler jo ip-adr. til de tilsluttede enheder så ip-adr. for printeren ændres når der tilsluttes en ny enhed. Løsning: printeren skal have en fast ip-adr. ved denne router er det  under lan settings - lan clients , en afkrydsningsbox for reserve  (HP3E4E88- printeren) hvorefter printeren får en static ip-adr.

Tak for interessen
jengy
Avatar billede fejeren Nybegynder
20. februar 2012 - 19:08 #5
Ved at tråden er lidt støvet men håber at der sidder nogen med flere løsningsforslag.. Jeg har samme router og samme problem. Selvom jeg prøver at gøre som løsningen foreslår ovenover kan jeg stadig ikke udskrive via netværket. Jeg kan dog sagtens finde printeren via routeren. Er der andre ideer til hvad der kunne være en løsning?
Avatar billede fejeren Nybegynder
20. februar 2012 - 19:34 #6
Fandt ud af at jeg skulle slå "user isolation" fra inde i wireless i opsætningen af routeren. Det ser ud til at det afhjalp problemet. Havde åbenbart ikke søgt godt nok :)
Avatar billede rasbo Nybegynder
19. april 2013 - 12:51 #7
TAK for tippet om "user isolation", den har drillet mig i over et år og medført jeg ikke kunne streame musik via airplay fra iphone til Zeppelin Air - stor frustration! Nå, men af med User Isolation og wupti:D