Avatar billede MolleBarb Nybegynder
28. januar 2011 - 09:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Usynlig voicemail

Hej.

Jeg ved at der er nogle rejseselvskaber der lægger beskeder på ens voicemail på mobiltelefonen UDEN at telefonen først ringer.

Mit helt store spørgsmål er nu, er der nogen der ved hvordan?

Jeg antager at det er en tjenneste som de benytter sig af, men jeg har ingen idé om hvilken eller hvordan man erhverver sig denne.

Jeg kunne også være helt på vildspor og det er noget helt andet der skal til, jeg ved det ikke, derfor spør jeg herinde.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
28. januar 2011 - 09:59 #1
Meget simpelt..

Når et opkald bliver viderstillet fra din mobiltelefon til din telefonsvarer .. så ved telefonsvaren, hvilket nummer der viderstiller opkaldet og dermed hvilken telefonsvarer/person der skal modtage beskeden ..

men hvis man ringer direkte til telefonsvaren fra et nummer som den ikke kender.. så vil telefonsvaren bede om at man taster telefonnummeret på den som skal have beskeden ..
og så er det jo bare at taste og indtale..
Avatar billede MolleBarb Nybegynder
28. januar 2011 - 10:55 #2
OK. Den tanke har jeg også haft.

Men hvordan finder man så ud af hvilken telefonsvarer man skal ringe til? Folk kan skifte nummer på tværs af alle selvskaber.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
28. januar 2011 - 11:11 #3
tjae.. tænker at man jo nok bare prøver sig frem ..

Det er jo som regel ikke så målrettet reklame der laves på denne måde..
Avatar billede MolleBarb Nybegynder
28. januar 2011 - 11:40 #4
Der er mange teleselvskaber:

- TDC
- Telenor
- 3
- CBB
- M1
- Telmore

for nu bare at nævne nogle. Vi skal bruge det som servece information til de af vore 17.000 kunder der vælger at tilslutte sig denne tjenneste. Man prøver sig ikke bare frem hver gang man skal indtale en besked. Desuden skulle systemet også automatiseres således at en server ringer op til tlf. svaren og lægger den forudbestemte besked.
Avatar billede MolleBarb Nybegynder
08. maj 2013 - 13:38 #5
Er ikke ansat i den pågældende virksomhed længere.