Avatar billede geospeeddk Nybegynder
25. januar 2011 - 16:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra flere EXCEL filer til 1 EXCEL fil eller WORD fil

Hej alle..

Står med et problem som jeg håber noge kan hjælpe med.

Jeg skal have samlet en masse data fra flere excel filer, i 1 excel fil. Det drejer sig om; Kunde, Adresse, post/by, og tlf.nr.. Kan evt også sættes ind i WORD doc hvis det er bedre..

Mit problem er at der er over 2000 excel sider og vil helst ikke "copy-paste"

Er der en rimelig mulighed for at trække de pågældende data ud fra de 2000 sider og ind i 1 excel fil, uden det store besvær, evt hvis i kender et andet program der kan hive dem ud, er det også fint..

Det er lavet i Excel 2000 og jeg kører selv Office 2010, men regner jeg ikke med er et problem..

Håber nogem kam hjælpe... :)

/Geir
Avatar billede gnowak Nybegynder
26. januar 2011 - 08:15 #1
Det lyder lidt som om du skal have gang i noget VBA kode.

Det kan trække data fra alle de ark/filer du ønsker. Det kan lægges over i en enkelt Excel- eller Wordfil.

VH. GrN.dk
Avatar billede geospeeddk Nybegynder
26. januar 2011 - 16:56 #2
det var jeg bange for, det kan jeg ikke, men har lige fået at vide det ikke er nødvendig alligevel, da de får nyt system, som selv hiver det ind i det nye kartotek.
Men tak for svar
Avatar billede geospeeddk Nybegynder
26. januar 2011 - 16:59 #3
du kan lige afkrydse svar og sende så jeg kan lukke denne tråd
Avatar billede gnowak Nybegynder
26. januar 2011 - 17:12 #4
OK.