Avatar billede arnepedersen Forsker
23. januar 2011 - 09:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Iphone til trådløs netværk.

Jeg har en PC uden trådløs netværk.(Yousee)
Jeg har en Iphone 3G som jeg gerne vil bruge hjemme med min internetopkobling.
Min datter har en trådløs router som jeg kan få. Kan jeg bruge den, og hvordan tilslutter jeg den eventuelt?
Avatar billede arnepedersen Forsker
23. januar 2011 - 10:20 #1
Min Pc Er en Medion MD8387.
Er der en anden løsning I kan anbefale?
Avatar billede Thyge Nybegynder
23. januar 2011 - 11:08 #2
Hej Arne,

Først og fremmest har din computer ingen betydning for hvordan din iphone sættes op på et hjemmenetværk. Det er derimod routeren du skal koncentrere dig om og den bliver måske endda relativt smertefrit at opsætte.

Det der er smart ved at du overtager din datters router er at du ikke skal indstille den fra ny. Du skal blot sætte kabler i din router fra dit modem (altså samme kabel som du har siddende i din computer).

Næste skridt er at tilknytte dig (logge på) netværket. Jeg kan ikke helt huske hvordan du gør på en iphone, men jeg mener at du skal ind i indstillinger og så vælge netværksindstillinger og have den til at søge efter et lokalt netværk. Du skal så vælge det netværksnavn som din datter har benyttet og logge på ved ligeledes at benytte samme kodeord som hende.

Du kan også logge på med din computer ved at trykke på symbolet af to computere nede i højre hjørne af skærmen - så trykker du opret forbindelse til trådløst netværk og logger på ved samme metode som ovenfor.

Jeg håber det kan hjælpe, ellers er du velkommen til at skrive igen. Jeg er dog ikke så god til at tjekke svar herinde men skal forsøge at huske det.
Avatar billede arnepedersen Forsker
23. januar 2011 - 11:15 #3
Tak C_Thyge
Hvis hej skal sætte kabler i min router fra mit modem (altså samme kabel som jeg har siddende i min computer, så har jeg da ikke længere forbindelse til min computer, eller har jeg?
Avatar billede Thyge Nybegynder
23. januar 2011 - 11:45 #4
Nej det har du ikke. Jeg var  lidt for hurtig til at konkludere at du kunne bruge det trådløse netværk på din PC uden at overveje at den kunne være stationær, som jeg kan se at den er.

Du skal have et ekstra kabel af samme type (man kalder det også et netværkskabel eller ethernetkabel). Det skal så føres fra routeren til PC'en. På bagsiden af routeren har  kabelind-/udgangene forskellig farve.

Den indgang du skal bruge fra modem til router er der kun én af (den er ofte labellet "internet").

Den du skal bruge fra routeren til computeren er der typisk flere af (ofte labellet "ethernet").
Avatar billede arnepedersen Forsker
24. januar 2011 - 08:46 #5
Nu har jeg opsat et high speed belkin router f5d7231-4.
Det virker helt uden at skulle foretage nogen opsætning,dejligt.
Skal jeg kunne se noget om routeren på min PC?
Skal jeg opgradere noget?
Arne
Avatar billede Thyge Nybegynder
24. januar 2011 - 13:17 #6
Super,

PC'en bør køre helt som den har gjort hidtil og du behøver ikke foretage dig noget. Der skal bare et kabel i.
Avatar billede arnepedersen Forsker
24. januar 2011 - 14:13 #7
Mange tak for hjælpen.
Arne