Avatar billede ps76 Forsker
22. januar 2011 - 16:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Redde billede?

Vi har et dejligt billede - www.granvista.dk/sharpen - men desværre elendigt, rent teknisk, som I kan se. Taget i dårligt lys med forkert indstilling formentlig.
Det er et betydningsfuldt foto - bror og søster mødes første gang efter lang tid - og vi vil gerne gøre dette foto bedre, til evt. print og ophængning.
Men hvordan? Er der nogen der har forslag til hvordan dette billede kan reddes? Har Photoshop Elements, og evt. adgang til de dyrere programmer, f.eks. som trial.
Forslag?
Avatar billede jjbirk Nybegynder
22. januar 2011 - 17:24 #1
Avatar billede ps76 Forsker
22. januar 2011 - 17:34 #2
nå jo, men som sagt har jeg jo en del software at forsøge med..spørgsmålet var jo mere, HVORDAN det skal gøres. Med mindre det foreslåede software kan noget, som Elements, Photoshop m.fl. ikke kan?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. januar 2011 - 18:29 #3
jeg vil foreslå en anden tilgang - der er mulighed for at få lavet et malet billede efter et fotografi - der kan maler justere og lægge manglede skarphed osv ind subjektivt.
Avatar billede ps76 Forsker
22. januar 2011 - 18:33 #4
ja det var selvfølgelig en mulighed, hvis der ikke er andre forslag - giver det lige et par dage...
Avatar billede Six Nybegynder
03. februar 2011 - 00:52 #5
Hej - jeg har prøvet at give det et forsøg på at forbedre billedet.

http://gupl.dk/55717/ pass: eksperten

Jeg gjorde brug af denne "guide" http://www.darrenhoyt.com/2007/10/10/cleaning-up-grainy-low-quality-digital-photos-with-photoshop/ Men specielt, programmet neatImage - som kan downloades i en Try before buy version.

Jeg er sikker på, at hvis du får en rigtig photoshop nørd til at kigge på det, så er der gevinst. Det kan godt lade sig gøre at få billedet gjort bedre. Jeg vil foreslå dig at kigge efter barmhjertige sjæle rundt omkring på photoshop forums, der kan afhjælpe dig dit problem :)
Avatar billede Six Nybegynder
03. februar 2011 - 23:51 #6
Fandt du en løsning eller ?
Avatar billede ps76 Forsker
03. februar 2011 - 23:59 #7
Jeg fik en del forslag, bl.a. fra en nyhedsgruppe (primært amerikansk), men dit var sådan set også fint. Nu har vi nogle stykker at vælge imellem, så må vi se, hvad der kan tåles at blive lagt på print.
Tak for hjælpen.
Avatar billede Six Nybegynder
04. februar 2011 - 00:01 #8
Ingen problem :) Håber i får det løst. Snak eventuelt med en professionel fotograf. De kan som oftest en del photoshop arbejde.
Avatar billede ps76 Forsker
04. februar 2011 - 00:12 #9
http://granvista.dk/sharpen/

Du kan se de aktuelle forslag på linket, incl. dit eget, som faktisk synes at være det mindst kornede.
Men et alternativ er jo også at gøre billedet mere "kunstnerisk", som et par af disse.