Avatar billede Viggoes1 Nybegynder
21. januar 2011 - 16:39 Der er 6 kommentarer

Skolecomputer?

Hej.
Jeg leder efter en skole pc, billigst muligt.
jeg har kigget lidt på den her :

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/333144/HP-Compaq-Presario-CQ62a22EO.html

Model HP Compaq Presario CQ62-a22EO
Processor 2,2 GHz AMD V120
Hukommelse 3072 MB DDR3 RAM
Harddisk 320 GB 7200Rpm
Skærmstørrelse 15,6"
Opløsning 1366 x 768 pixel
Grafik ATI Mobility Radeon HD 4250
Drev Multi Dual-layer DVD brænder med lightscribe teknologi
Trådløst netværk Ja 300Mbit
Netværk 10/100
Kortlæser Ja 5-i-1
Webcam Ja med mikrofon
Styresystem Windows 7 Home Premium
Programmer -
Vægt 2,5 kg
Mål (BxDxH) 37,4 x 24,6 x 3,18/3,68 cm
Batteri 6 Cells

Jeg kender ikke rigtigt noget til hvad en skole pc skal have i ram og hvad for en processer den skal have. Er der nogen af jer der lige gider at kigge på dem ;)!?
Den skal gerne være lidt hurtig så surfing med flere vinduer åbne ikke burde være et problem..

Hvis den her ikke er god, har i så et forslag til en ?

Mvh Viggo :D!
Avatar billede Thyge Nybegynder
21. januar 2011 - 17:36 #1
Hej Viggo,

Den ser fin ud. Min erfaring med HP/Compaq er bare ikke så god, da jeg har oplevet at batteriets levetid er meget kort og maskinen for hurtigt bliver langsom - jeg har dog ikke prøvet Windows 7 endnu, så jeg kan ikke sige om det har ændret sig på nye computere.

Generelt vil jeg anbefale at du køber en maskine der ikke er større end 13-14" så den ikke bliver for stor og tung at slæbe i skole hver dag. Jeg har hørt meget godt om Lenovo men de er nok lidt dyrere.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2011 - 18:04 #2
jeg ville også droppe hp/compaq-modeller, og gå efter ca 13" model.
Og du kan klare dig fint uden kortlæser og dvd-brænder - i stedet vil du gerne have 8-9 cell batteri.
Avatar billede Viggoes1 Nybegynder
22. januar 2011 - 00:01 #3
Jeg ville gerne havde givet jer begge point men det kan jeg desværre ikke.. Og da C_thyge ikke har sat det som et svar får Claes de ;)

tak for hjælpen!
Avatar billede Viggoes1 Nybegynder
22. januar 2011 - 00:02 #4
Eller hvad.. Det var heller ikke angivet som et svar XD? Wtf guys?
Avatar billede Viggoes1 Nybegynder
22. januar 2011 - 00:23 #5
Men En computer som Asus Eee (http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=93541&prodid=350332)
ville den kunne fungere som skolecomputer. Den er 10". Jeg spørger fordi jeg aldrig har haft brug for en pc i skolen. Jeg har stadig min gode pc herhjemme men jeg har burg for noget til power point osv..
Kan man godt fokusere på en 10" skærm ?

Der er kun 1Gb ram i den der jeg har linket, men hvis jeg køber den sætter jeg nok 1Gb yderligere i.

Ved i om man mister garantien hvis man begynder at pille ved sin pc Fx, ved at sætte mere Ram i?
Avatar billede Thyge Nybegynder
22. januar 2011 - 22:12 #6
Ja du vil højst sandsynligt miste garantien hvis du selv åbner computeren.

10" er for lille at arbejde på og bruges typisk kun til at gå på nettet - heraf også navnet "netbook". Af samme årsag har den ikke meget computerkraft til at kunne trække PP-præsentationer mv. så den er ikke at anbefale til formålet.

Desværre kan jeg ikke finde noget fornuftigt til samme pris, så det er svært. Det skal selvfølgelig afvejes med dit behov men jeg tror at du vil blive træt af det.

Min anbefaling vil til enhver tid være at købe en macbook - men det vil prismæssigt være helt uden for den kategori du har kigget på. Mac kan dog modsat de fleste andre laptops typisk bruges i en del år uden at blive langsom og have dårlig batteritid, hvilket hovedsageligt skyldes et meget bedre styresystem end Windows. Designet holder også lidt længere.

Mht. point kan du bare selv beholde dem eller give dem til en anden, men du kan faktisk godt dele dem mellem flere svar hvis du vil - spørg mig dog ikke hvordan :) God jagt!