Avatar billede farmeren Nybegynder
21. januar 2011 - 14:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MSI FX700 vs DELL Dell Vostro 3700

Hej Alle

Jeg er ved at købe ny arbejds-bærbar og kunne godt bruge lidt sparring!

Pcen skal bruges til:
Arbejde online, office pakken, samt photoshop

Krav:
Stor skærm
Masser af "power"
Letvægt (Skal bæres rundt hver dag!)

Jeg er strandet mellem:

MSI FX700
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4318824

DELL Dell Vostro 3700.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4441359

De koster det samme ca. 7.000 kr.!

Dell'en har lidt hurtigere HDD (SATA 300, 7200 rpm) og er maginalt lettere (100 gram)!

Men MSI'en virker mere "gennemført" og jeg har gode erfaringer med MSI...

Hvad siger i!?

Der er måske en helt anden jeg har overset :-) ??

Mvh Christian
Avatar billede haverslev Novice
21. januar 2011 - 16:04 #1
MSI FX700 er at foretrække - de har samme processor, så den væsentlige forskel vil være som beskrevet nedenstående:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4318824

Den har for det første 2 grafikkort.
et on-borard af Intel HD typen og et desideret grafikkort NVIDIA GeForce GT 425M,  det første er beregnet til alm. skrive opgaver, mails, internet osv. - det andet er til mere grafiktunge opgaver så som 3D og medium spil.
Fordelen er, at du har en lang batteri tid på maskinen, når den kun bruger "on-board" grafikkortet.
On-board grafikken "æder" af dine 4Gb system ram, hvorimod at når den kører på det Gforce grafikkort, så bruger den ikke af system rammene, da det grafikkort har 1Gb egne ram at gøre godt med.

Om harddisken kører med 5400 rpm eller 7200 rpm, det vil du ikke mærke forskel på med de opgaver du skal kører.

Når vi snakker systemram mængde, så er MSI maskinen også at foretrække, da den leveres med 4Gb installeret og Dell`en kun med 3Gb.
Men til gengæld er de ram der er i Dell`en af en hurtigere type (Mhz), men heller ikke her vil du kunne mærke den forskel på hastigheden i rammene og du har derfor mere brug for ram mængde fremfor ramhastighed.
Avatar billede farmeren Nybegynder
21. januar 2011 - 21:51 #2
Hej Haverslev

Tak for dit uddybende svar...

Tja - jeg skal jo egentlig kun bruge maskinen til alm. "kontorarbejde" - det vildeste bliver nok photoshop...

Men jeg syntes bare det lader til, at man får mere værdi for pengene...

Kender du evt. til andre maskiner, som kunne være interessante!?

Mvh
Chr
Avatar billede haverslev Novice
22. januar 2011 - 08:16 #3
HP ProBook er god som arbejds pc - er lavet af gode materialer, kan holde til lidt af hvert osv..
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4281798
Avatar billede farmeren Nybegynder
22. januar 2011 - 09:54 #4
Hehe, det var faktisk også min tredje "kandidat", dog i 17" - men blev umiddelbart droppet pga. lidt højere vægt.

Takker. Mvh Christian