Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
20. januar 2011 - 00:33 Der er 10 kommentarer

Printer bar tekst uden system.

Hej alle, som i kan se i overskriften er mit problem at når jeg udfylder formen på min hjemmeside (http://www.worldofkruse.com/testpage/MemberApplications.html) og trykker submit, sender den en bar tekst til min mail.

Mit spørgsmål er så hvordan kan jeg få denne tekst til at være pænere? nu har jeg jo gemt alle mine udfald i en variabel.

Min kode ser sådan her ud:

<?php

$name = $_POST["name"];
$ign = $_POST["ign"];
$referral = $_POST["referral"];
$email = $_POST["email"];
$reason = $_POST["reason"];
$bringtoserver = $_POST["bringtoserver"];
$gender = $_POST["gender"];
$dobMonth = $_POST["dobMonth"];
$dobDay = $_POST["dobDay"];
$dobYear = $_POST["dobYear"];
$OldStyle = $_POST["OldStyle"];
$Modern = $_POST["Modern"];
$Western = $_POST["Western"];
$Other = $_POST["Other"];
$languages = $_POST["languages"];
$additionalinfo = $_POST["additionalinfo"];

$message = "Name: " . $name . "Ingame Name: " . $ign . "Referral: " . $referral . "E-mail: " . $email . "Reason for Joining: " . $reason . "What can you bring to the server? " . $bringtoserver . "Gender: " . $gender . "BirthMonth: " . $dobMonth . "BirthDay: " . $dobDay . "Birth Year: " . $dobYear;

echo "Thank you for you application to the World of Kruse,\n We will return with an answer as soon as possible.";

mail("mathiaskruse@cdnet.dk", "MemberApplication", $message, "From: Worldofkruse@WOK.com");

?>

Ved godt den ikke sender alle informationer med mailen, men det er også kun test indtil videre.
Avatar billede showsource Seniormester
20. januar 2011 - 01:40 #1
Hvad er dit spm. ?
Er det linieskift i email ?

$name = $_POST["name"]."\r\n";
$ign = $_POST["ign"]."\r\n";
$referral = $_POST["referral"]."\r\n";
Avatar billede webweaver Praktikant
20. januar 2011 - 01:46 #2
Du kan bruge \n til at lave linieskift i din mail, hvis du gerne vil sætte det lidt pænere op.

$message = "Name: " . $name . "\nIngame Name: " . $ign . "\nReferral: " . $referral . "\nE-mail: " . $email . "\nReason for Joining: " . $reason . "\nWhat can you bring to the server? " . $bringtoserver . "\nGender: " . $gender . "\nBirthMonth: " . $dobMonth . "\nBirthDay: " . $dobDay . "\nBirth Year: " . $dobYear;

Du kan også have \n\n, hvis du vil have dobbelt linieskift fx.
Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
20. januar 2011 - 11:02 #3
Er det så enkelt :o! - jeg vidste godt man kunne sætte \n, men jeg må have haft sat det forkert de gange jeg prøvede :D! Vil straks prøve dette, Tak!
Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
20. januar 2011 - 11:06 #4
er der en måde hvorpå jeg kan gøre selve spørgsmålet (det der står som brugeren svarer på) til fed skrift? så det er lettere at skælne.
Avatar billede webweaver Praktikant
20. januar 2011 - 13:29 #5
Det kan du sagtens, men det kræver at du laver det om til en HTML mail. Din mail funktion ser nu således ud,

mail(
"mathiaskruse@cdnet.dk",
"MemberApplication",
$message,
"From: Worldofkruse@WOK.com" .
"MIME-Version: 1.0\n" .
"Content-type: text/html; charset=utf-8");

Nu kan du bruge HTML tags og CSS i din mail. Så din message kunne f.eks. se sådan her ud nu,

$message = "<p><b>Name:</b> " . $name . "</p><p><b>Ingame Name:</b> " . $ign . "</p><p>Referr... og så videre ...
Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
20. januar 2011 - 17:35 #6
så det eneste jeg skal ændre er funktionen, og selvfølgelig filtypen som nu er .php, som skal ændres til .html? det lyder simpelt :p
Avatar billede webweaver Praktikant
20. januar 2011 - 17:42 #7
Nej. Hvorfor vil du ændre .php til .html? Det er da stadig PHP du kører. Du skal ikke ændre andet end det vi har vist.
Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
20. januar 2011 - 20:53 #8
Forstod det bare på webweaver at jeg skulle ændre den også :D hehe. men prøver lige. tak :D
Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
21. januar 2011 - 07:11 #9
hmm, kunne ikke rigtigt få det til at virke, min funktion printede bare <b> og <p> ud :s
Avatar billede webweaver Praktikant
21. januar 2011 - 11:54 #10
Okay hmm..

Prøv med dette,

mail (
"mathiaskruse@cdnet.dk",
"MemberApplication",
$message,
"From: Worldofkruse@WOK.com\n" .
"MIME-Version: 1.0\n" .
"Content-type: text/html; charset=utf-8");