Avatar billede lektie2010 Nybegynder
19. januar 2011 - 09:35 Der er 8 kommentarer

forskellen mellem String Class og String Methods ?

Hvad er forskellen mellem String Class og String Methods ?
Avatar billede bildsoe Nybegynder
19. januar 2011 - 09:41 #1
Helt generelt er en class jo, en skabelon til at lave et objekt udfra. Og dette gælder også for String. Methods, er de metoder class'en implementerer, altså de ting den kan.

Tjek evt. denne forklaring:

http://www.bfoit.org/itp/JavaClass.html

/Thomas
Avatar billede lektie2010 Nybegynder
19. januar 2011 - 09:59 #2
Jeg ved forskellen mellem Klasse og objekt ... men hvad betyder det når der står String?

Jeg har læst i en bog at der er
String Class og String Method
Hvad forskellen ?
Avatar billede bildsoe Nybegynder
19. januar 2011 - 10:22 #3
String er fordi det er en tekst-streng. Hvad er sammenhængen?
Avatar billede lektie2010 Nybegynder
19. januar 2011 - 11:03 #4
Hvad bruger man String Class og String Method til?
Avatar billede bildsoe Nybegynder
19. januar 2011 - 11:07 #5
Du bruger dem til behandling af tekst-strenge.

Se f.eks. denne side:

http://download.oracle.com/javase/1.3/docs/api/java/lang/String.html
Avatar billede Druesukker Nybegynder
21. januar 2011 - 02:32 #6
Lige lidt ekstra info.

String class er selve klassen du laver et string-object ud fra, f.eks:

String text = "Hello";

Du behøver ikke at skrive:

String text = new String("Hello");

da det er implicit at du laver en streng når den står indenfor "" ligesom "Hello".

String methods er alle de metoder som er i String klassen f.eks:

substring(int x), trim(String str) og indexOf(String str).

Du kan finde alle metoder i string klassen under java dokumentationen:

http://download.oracle.com/javase/6/docs/api/index.html?overview-summary.html
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2011 - 03:10 #7
For langt de fleste programmer vil:

String text = "Hello";

og:

String text = new String("Hello");

ikke gøre nogen forskel, men rent faktisk gør de noget forskelligt og det er muligt at konstruere kode som opfører sig forskelligt for de to.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2011 - 03:28 #8
Tid at få lukket her?