Avatar billede knudmuhko Nybegynder
19. januar 2011 - 09:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Auto login efter Remote Desktop

Hej alle sammen
Jeg tænkte på om man kunne gøre at en Windows 7 klient, der altid skal køre, kan sørge for at logge ind automatisk, efter at en anden computer har overtaget brugeren i et lille stykke tid.

Situationen er som følger:
Der er en computer der kører windows 7 pro. Denne computer kører en powerpoint præsentation. Computeren står lidt gemt af vejen (over loftpladerne). Så i stedet for at fysisk tilgå computeren, vil jeg gerne kunne bruge remote desktop for at opdatere præsentationen, en gang imellem, og når den er opdateret, skal computeren så selv logge ind igen, og starte præsentationen. Håber det er muligt, og på forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
19. januar 2011 - 09:32 #1
Nok ikke den mest optimale løsning, men du kan få den til at logge ind automatisk når den starter op ..

http://pcsupport.about.com/od/windows7/ht/auto-logon-windows-7.htm

Og så kan du jo bare genstarte den efter du har været på den med remote desktop..
Avatar billede knudmuhko Nybegynder
19. januar 2011 - 13:13 #2
Jeg har fået den til at logge ind automatisk. Kunne forresten ikke på den viste måde da den er tilsluttet et ad.
Men hvis alt andet ikke virker kunne man selvfølgelig gøre som du foreslår med at genstarte den. Det virker bare som om, at det er lidt meget bare for at få den til at opdatere et slideshow, at man bliver nød til at genstarte...
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
19. januar 2011 - 17:54 #3
Jeg tror ikke det vil være muligt at gøre det vha. den indbyggede fjernskrivebord.

Men vha. Teamviewer ville du jo kunne se / gøre noget med skærmen  uden at den skal logges af / på.

Teamviewer er gratis til ikke kommercial brug.

Er det kommercielt brug findes der jo nogle andre tjenester der kan noget lignende.

F.eks. TightVNC http://www.tightvnc.com/
Avatar billede knudmuhko Nybegynder
08. juli 2011 - 13:34 #4
Jeg løste problemet ved at lægge bruger informationer ind i regedit, og så lade powerpoint præsentationen starte præsentationen ved opstart