Avatar billede jackhold Nybegynder
14. januar 2011 - 21:17 Der er 18 kommentarer

CD-DREV virker ikke

mit cd-drev virker ikke har lige formeteret min computer det virkede ikke før og det virker ikke nu.
jeg har prøvet at installer nye driver men det virker heller ikke.
når jeg sætter en cd/dvd i så kan jeg høre den køre rundt og prøver at læse disken men der sker ikke noget

det er en bærbar pc

vil meget gerne have hjælp med det her tak:)
14. januar 2011 - 21:29 #1
Velkommen til E. ...

Generelt ->
...formeteret min computer ... Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Der HAR du vel brugt CD-drevet ? Eller hyr ? Og der virkede det fint ?

Kan drevet 'ses' i Stifinder/Denne Computer ?
Er det måske 'bare' det der er problemet ?

Lidt mere info ???
Avatar billede haverslev Novice
14. januar 2011 - 21:44 #2
Prøv følgende. Klik på Start - Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  -  Genstart Pc`en.

Ellers kan du prøve at
Klik på start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfror DVD/CD-drev
H-klik på dit DVD/CD-drev og vælg fjern og genstart pc`en
Lad Windows selv finde og installere det igen

Eller den helt nemme, som gør tingene for dig:
http://support.microsoft.com/mats/cd_dvd_drive_problems/da
Avatar billede jackhold Nybegynder
14. januar 2011 - 23:23 #3
der var ikke noget af det der virkede har prøvet det hele :(

jeg formateret fra en windows vista home til en windows 7 pro

og kan godt finde drevet i denne computer og der kommer også en loading mouse frem når jeg sætter en disk i men det er som om den ikke kan læse eller se at der er en disk i....
Avatar billede fhansen82 Mester
15. januar 2011 - 00:15 #4
Nu ved jeg ikke hvor gammelt drevet er, men du skal nok regne med at det er laseren der er stået af. Jeg oplevede at mit DVD drev pludseligt ikke kunne læse DVD'er, men nogle gange godt CD'er. Data er pakket tættere på DVD'er og det havde drevet svært ved at læse. Hvis du har mulighed for det, så prøv at bytte drevet ud med et du ved der virker, og prøv at smide det "defekte" drev i en anden PC, og se om det virker.
15. januar 2011 - 00:18 #5
Enig med #4 !!!

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede haverslev Novice
15. januar 2011 - 06:58 #6
Har det drev fået nyt drevbogstav ifm. med installation af W7 ?

Er drevet et IDE eller SATA drev ?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2011 - 08:02 #7
Har du prøvet en rense cd til at rense linsen i drevet?
Deltog i en anden tråd hvor vedkommende skulle geninstallere ved hjælp af en recovery cd som han selv havde lavet. Pc kunne dog ikke læse den. Den kunne godt læse en orginal Windows cd. En rensning af linsen løste problemet for ham.
Avatar billede fhansen82 Mester
15. januar 2011 - 11:23 #8
Har du installeret producentens drivere? Brug kun Windåses drivere hvis ikke du kan finde de af producentens designede drivere.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2011 - 16:27 #9
Windåse??
Kært barn har mange navne.
Avatar billede fhansen82 Mester
15. januar 2011 - 16:31 #10
Tja, det enten det eller Windoze ;O)
Avatar billede haverslev Novice
15. januar 2011 - 16:37 #11
Nu er det meget sjælden at der skal installeres drivere til CD-drev, der skal man tilbage til det gamle W98/W ME ting for at det var en nødvendighed.

Hvis derimod at drevet nyt firmware mæssigt at det kræver dedikeret drivere, ja så er det en anden sag ;-)
Avatar billede jackhold Nybegynder
16. januar 2011 - 19:44 #12
jeg tror #4 har ret i at det er laseren der er stået af det passernok meget godt jeg har ikke mulighed for at teste det fordi det er en bærbar jeg har...

jeg trode at når man trykkede svar under en kommentar så svarede man på kommentaren men det var ikke tilfælde lidt FAIL...
Avatar billede fhansen82 Mester
16. januar 2011 - 19:51 #13
Hvilke skiver har du prøvet med? Prøv med forskellige CD-ROM'er og det skal både være originale og brændte. CD-drev kan nogle gange have svært ved at læse nogle brændte skiver (bestemte mærker og typer).
Hvis du kun har testet med en skive, så prøv lige at teste skiven i et andet drev.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2011 - 19:56 #14
#7 ?
Avatar billede jackhold Nybegynder
16. januar 2011 - 20:00 #15
jeg har prøvet med dvd jeg har købt windows 7 installations disk
spil jeg har købt og en cd jeg selv har brandt der var ingen af dem der virkede

jeg har også prøvet at rense mit cd drev og det virkede heller ikke...

da jeg formaterede min computer brugte jeg et usb stik...
Avatar billede fhansen82 Mester
16. januar 2011 - 20:09 #16
Okay. Troede kun, som du skrev, at det var et CD-drev. Har du åbnet Denne Computer og klikket på CD/DVD-drevet og prøvet om du kan få tilgang til skiven den vej? Eller har du kun ventet på autostart, for så kan det være at autostart er blevet slået fra.
Avatar billede fhansen82 Mester
30. maj 2011 - 22:06 #17
Blev problemet løst?
Avatar billede fhansen82 Mester
06. august 2011 - 20:37 #18
Bump!