Avatar billede milter Ekspert
10. januar 2011 - 20:27 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Problemet "Svar" eller "Kommentar"

Mange af de "oplyste" brugere anvender en masse tid på at prøve at forklare pointsystemet og forskellen mellem "Svar" og "Kommentar" til nye og uvidende brugere.

Hvad om ordet "Svar" blev erstattet af "Løsning", evt. sammen med et popup-vindue, som forklarer brugen af det. Det vil selvfølgelig ikke løse alle problemer, men det burde kunne reducere antallet af nye, som tror, man skal klikke på "Svar", hvis man vil svare på et spørgsmål fra en anden bruger.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. januar 2011 - 20:32 #1
det ville være alt for enkelt når det nu ikke har virket (kunnet forstås) i flere år. Undlad venligt disse lette løsninger...
;)
Avatar billede chalde Seniormester
10. januar 2011 - 20:59 #2
Drop svar samt point og lav et system der kun indeholder kommentarer, men hvor brugerne (ikke kun opretter) kan tilkendegive om indlæg er brugbare eller ej.
Pt. kan kun tråden markeres som nyttig og ellers skal man spamme tråden for at tilkendegive hvad der var nyttigt.

Pointsystemet har altid været kilden til endeløse diskussioner om hvem der var først, har mest ret eller råben og skrigen om at bruger ikke vender tilbage og lukker tråden.
Svar/kommentarsystemet har altid været uforståeligt for nye brugere, og er ligeledes endt i råben og skrigen af "erfarne" brugere hvis der ikke vendes tilbage inden for 2½ minut.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
10. januar 2011 - 21:00 #3
personligt synes jeg det er lige til .. men ved også min mening ikke falder i "de lærte's" smag..

Men personligt vælger jeg SVAR hvis jeg mener jeg leverer et svar på det spørgsmål brugeren har stillet.. og KOMMENTAR hvis det er en løs kommentar, yderligere spørgsmål til det oprindelige spørgsmål eller uddybning af mit svar ..

Og det er i mine øjne det eneste der er logisk, i henhold til at der kan oprettes flere svar, og spørgsmålstilleren kan vælge mellem de indgivne svar.. og kan afvise et svar ..

Men måske mig der er forkert på den ..
Avatar billede milter Ekspert
10. januar 2011 - 21:36 #4
#1.
Synes du, det er let? Det har taget mig 6 år og 6 måneder at finde på det "forslag", efter jeg selv i mit allerførste indlæg på eksperten dumpede i med et "Svar"  :-)

#2.
Jeg er egentlig selv tilhænger af at droppe pointene, men jeg har på fornemmelsen, de er med til at gøre eksperten.dk så populær og god. I stedet for helt at droppe det, kunne man måske forsøge med ændringer, så det kommer til at virke lidt mere hensigtsmæssigt og logisk. Er logik og hensigtsmæssighed ikke nogle af hovedbestanddelene i arbejdet med computere?

#3.
Ja, det er logisk for een, som kender systemet. For en nybegynder vil det også være logisk at klikke på "Svar", når man vil svare :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2011 - 23:32 #5
Det lyder da som en god ide, for som ny får man måske ikke læst reglerne godt nok. Og når man så får en kommentar, ja så svarer man ved at trykke på svar. Forkert men forståeligt. Derimod er der næppe nogen, som vil trykke på "løsning"
Avatar billede milter Ekspert
10. januar 2011 - 23:42 #6
#5.

Nu får vi se, hvad "toppen" siger til det, hvis de altså ser det :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2011 - 15:07 #7
milter
Jeg har læst lidt på det, og kan forstå, at IDG, som står bag Eksperten, ser det som ren forretning, og ikke interesserer sig synderligt for brugernes mening, så "toppen" vil næppe sige noget.
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2011 - 15:15 #8
ax3985.

Du har nok ret, så jeg lukker her :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2011 - 15:22 #9
Ok, takker for point:)
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2011 - 15:44 #10
ax3985.

Jeg kan se, du er ret ny her på eksperten.dk, så derfor lige en lille forklaring til de 0 point, hvis du ikke allerede var klar over det :-)

Spørgsmål/kommentarer/forslag oprettet i kategorien "eksperten.dk" laver man altid uden point.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2011 - 15:51 #11
Jo jeg havde fattet det. Min tak var en spøg*G*
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2011 - 15:57 #12
Godt :-)

Jeg ville ikke gerne have, du anså mig for et utaknemmeligt skarn :-)