Avatar billede Jerrynielsen Nybegynder
09. januar 2011 - 12:29 Der er 2 kommentarer

Begrænset adgang eller kun lokalt!!?

Jeg har haft problemer med netopkobling siden 3. januar og har haft lange seancer med Yuosee-support og maskinleverandørens support. Dog uden at det har bidraget til fuld netadgang.
Status pt er at jeg periodisk kan komme på nettet i begrænset tilstand og kun meget ustabilt. Oftest skifter status til "Kun lokalt" efter et par søgninger.
IPv4-IP-adresse hentes korrekt, men ofte kan maskinen ikke finde serverne.
Yousee frikender opsætning, linie og kabelmodem.
Medion tror ikke på at det er et hardwareproblem.
Jeg har i processen udskiftet kablet med et helt nyt.
Driverne er genindlæst i nyeste version (downloadet fra nettet).
Netværkskort er afinstalleret og reinstalleret flere gange.
Maskinen er afladet (Power-resat).
Netconfig er resat flere gange.
O.s.v.
Er der nogen der har haft lignende oplevelser og som måske har fundet en eller anden løsning?
Jeg vil helst undgå at skulle reinstallere Windows Vista - med deraf følgende konsekvenser/downloads/installationer af mængder af programmer.
Mvh
Jerry
Avatar billede thov Forsker
09. januar 2011 - 13:01 #1
YouSee må sende en tekniker forbi for at måle hos dig.
*Fjernmålinger' kan ikke bruges til noget...
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
14. februar 2011 - 20:29 #2
Prøv at gå ind på adressen http://192.168.100.1 på dit lokale netværk. Det skulle give adgang til en statusside for dit kabelmodem som måske kan give dig yderligere info. Evt kan du poste resultaterne her så kan det være at nogen nemmmere kan hjælpe.