Avatar billede hanzalot Nybegynder
06. januar 2011 - 18:52 Der er 2 kommentarer

Outlook vil pludselig ikke hente/sende fra min Gmail-konto (kun af og til?!)

Hej,

Jeg håber I kan hjælpe. De seneste tre dage har mit Outlook 2007 været meget mærkeligt. 99% af tiden kan det ikke sende eller hente emails fra min Gmail-konto. Så engang imellem henter det pludselig en håndfuld emails, og nogle gange virker det, hvis jeg gensender en email, der ikke før kunne sendes. Når jeg trykker send/receive får jeg fejlmeddelelsen:

Task 'MINEMAILADRESSE@gmail.com - Receiving' reported error (0x80042108) : 'Outlook cannot connect to your incoming (POP3) e-mail server. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).'

Jeg har ikke ændret noget på indstillinger nogen steder.

Noget andet mærkeligt er, at der også var problemer for ca. 14 dage siden. Dengang var det accept af adgangskode, det kneb med, og jeg "løste" det ved at fjerne fluebenet i "Require logon using Secure Password Authentication (SPA)"

Håber meget, at I kan hjælpe, da det er min arbejds-email, og det er noget pokkers noget ikke at vide sig sikker på, at den virker, som den skal.

På forhånd mange tak,
Hans
Avatar billede Jan_Hansen Nybegynder
06. januar 2011 - 20:09 #1
Hej Hans

Jeg har lige haft samme problem med min kones pc, tror det opstod efter en opdatering i Windows.

Prøv at google Outlook 2007 og Gmail og hente opsætningguiden både til Outlook og til Gmail, tjek om alle parameter er ok, jeg mener at der var noget der ikke stemte overens ved min kones.

Du burde kunne finde en opsætning der er rimelig nem og følge.

Derefter har det kørt siden.

Hilsen Jan
Avatar billede hanzalot Nybegynder
06. januar 2011 - 22:06 #2
Hej Jan,

Jeg har godt nok tjekket det hele, og det står, som det skal. Har dog lige kørt en telnet-test, og den gik ikke igennem, så måske skal jeg prøve at kontakte Fullrate...

Mvh. Hans