Avatar billede bibass1 Nybegynder
04. januar 2011 - 15:14 Der er 8 kommentarer

thinpad t40 xp driver

hey. sidder her med en ibm thinkpad t40 2373 som jeg skal hente driver til. men har nu prøvet alt også på lenovo osv osv. men der er bare ikke nogen drivere den her maskine vil lege med , har også prøvet og installere et program som selv skulle finde drivere, det gør det så også men de drivere den finder gør ingen forbedringer i enhedshåndteringen. alle drivere mangler stadig, altså hvor svært kan det være. har ikke prøvet at det er så svært og finde drivere før. eller er den her maskine bare noget for sig selv. håber du i kan hjælpe. mvh mic...........
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. januar 2011 - 15:34 #1
Det burde ellers ikke volde problemer...

Alle drivere til T40 (plus lidt flere) ligger her: http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-46258.html

Lenovos System Update program ligger her: http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-66956

Hvis du fortsat har ukendte enheder, efter at være løbet de to ovenstående igennem, så skriv lidt om hvilke enheder det er... det kunne jo lige så godt være en scanner eller en printer, som jo ikke forefindes på Lenovos hjemmeside...
Avatar billede bibass1 Nybegynder
04. januar 2011 - 17:26 #2
har været alle drivere igennem på det øverste link. mangler drivere til. multimedielydkort - netværkscontroller - pci modem - skærmkort(vga-kompatibel. har prøvet dem alle på øverste link men der sker bare intet. har haft problemet før med en anden t40. men der var jeg så heldig at få driverne fra en usb nøgle. men dem har jeg ikke gemt, rigtig flot gået af mig
Avatar billede bibass1 Nybegynder
04. januar 2011 - 18:10 #3
har fået nogen af driverne. gik ind i enhedshåndtering og trykkede geninstaler driver og så kom de. men det har jeg bare prøvet tidligere og der vil den ikk. men nu kom de. men men mangler en vigtig netværkcontroller den til det trådløse net, den kan jeg bare ik finde , har prøvet alle inde på nettet men ingen virker
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. januar 2011 - 19:08 #4
Så har du forhåbentlig husket at afinstallere eventuel software fra dem der ikke virkede... - ellers får du en maskine med en ustabil driversamling.

Du er, som skrevet tidligere, nødt til at skrive noget om, hvad der mangler. Som minimum en hardwareID.

Den mest almindelige trådløs netadapter i T40 serien var Intels 2100´er, der også linkes til i mit første link... - men her et direkte: http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-59438
Avatar billede bibass1 Nybegynder
04. januar 2011 - 22:04 #5
har prøvet den driver på det link den virker heller ikke. men hva mener du med hardwareID. har noget der hedder enhedsforekomst ID. PCI\VEN_8086&DEV_1043&SUBSYS_25518086&REV_04\4&39A85202&0&10F0
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. januar 2011 - 22:59 #6
Det skulle netop være nævnte Intel 2100 wireless enhed, så det er den rette driver.

Har du så prøvet at slette enheden, højreklikke på øverste nivea, og få den til at lede efter ny hardware?

Eller som du gjorde med de andre, at opdatere driveren, og så evt. henvise den til stedet, du pakkede driveren ud?
Avatar billede bibass1 Nybegynder
04. januar 2011 - 23:10 #7
jeg prøver lige og kig på det. men er ved at være godt rundtosset i hoved for i dag. sidder lige pt med 4 maskiner og de har vær deres problemer he he så er ved at brænde helt af op i min egen øverste. men jeg giver lige dig lige et kald i morgen. og på forhånd rigtig mange gange tak for din hjælp.
Avatar billede bibass1 Nybegynder
05. januar 2011 - 18:35 #8
så har jeg sku fået kørt den ind. gjorde som du skrev, med at medtage en bestemt placering i søg. og det virkede sku.så mange tak for din hjælp.