Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2011 - 09:44 Der er 1 kommentar

LAN HD hopper 80% ned i hastighed. Hjælp udbedes

Når jeg tilslutter min eksterne LAN disk
( Western Digital Woald Edition 2
TB ) direkte til min Bærbare så overføre den filer med Ca 16 Mb/Sec ( Fin Fin :-) )
Men tilslutter jeg den en min Routers udgange til Net, så vil den kun overfør med 2.5 Mb/sec :-(
Det skal lige siges at min internet hastighed er på 15/15 på både via Kabel og genne samme router som evt driller trådløst.
Har prøvet at køre udenom min LAN fordeler/switz så den er direkte i Routerens. Men det er samme problem.
Jeg tror problemet kan være i routerens hastighed som er et Telgin fra Profiber,, men den holder aligevel ikke rigtig vand for slukker jeg routeren og kun lader switsen klare mit net så kan hastigheden aligevel ikke komme over 2.5 Mb/sec.

Og har jo prøvet både gennem kun Router og bagefter kun
gennem switsen.
Så måske skal noget med hastighed ændres enten et sted på Pcén eller min WD Woald Edition NAS LAN disk ?

Hmm En DVD film tager 8 timer om at blive flyttet med mit netværk, men
kobles den eksterne HD Lan disk direkte til min pc er den kun knap 4 mintter om det.

Ved nogen hvad der kan vær galt som driller mig, så hører jeg gerne. Har prøvet med deaktiverede firewall og ingen virusbeskyttelse, så her
ligger fejlen heller ikke.

Mvh MH
Avatar billede Techwork Praktikant
01. januar 2011 - 15:56 #1
Kunne det tænkes at din switch kun er en 100Mbit og at når du kører direkte mellem din PC og NAS så kører du måske 1000Mbit!

Hvad er det for en switch du har?
Din NAS må jo fungere fint nok, når den er i stand til at overføre med 16 Mb/Sec direkte til din PC.