Avatar billede KJW Nybegynder
27. december 2010 - 17:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

et mystisk problem med kabalespillet edderkoppen

En ældre mand i min familie, har gennem et par år hygget sig med at spille Edderkoppen på sin pc (nu med windows7)
Han plejer at kunne stoppe midt i et spil, og så gemmer den spillet og åbner automatisk dette spil næste gang, eller evt. "blot" tilbyder det.
Og selvom vi har prøvet alle variationer i indstillinger, og herunder sat hak i "gem automatisk" og "åbn altid gemt spil", så sker der det, at næste gang han åbner, så lægger den, hver eneste gang, et nyt spil, så det han ikke fik gjort færdigt, og som han har klikket ja til at gemme - og åbnenæste gang -, det er bare "pist væk" forsvundet.
Han har også forsøgt at gendanne computeren til før denne ændring opstod.
Men intet virker.
Er der mon nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede falster Ekspert
28. december 2010 - 21:01 #1
Nedenstående er fra Vista. Kan nok også bruges i 7.

Prøv lige at undersøge, om det er gemt. Det skal ligge her

C:\Users\[BRUGER]\Saved Games\Microsoft Games\Spider Solitaire

og hedde "Spider Solitaire.SpiderSolitaireSave-ms"

Hvis det findes, så skal dobbelklik på filen starte det gemte spil.

Ellers prøv at afinstallere Edderkop og installere den igen. Det gøres i kontrolpanel under "Programmer og funktioner" under "Slå Windows-funktioner til eller fra". Edderkop ligger under "Spil" (klik evt. på plus for at få den frem).
Avatar billede jamillie Praktikant
25. februar 2011 - 00:29 #2
Desværre nej, så gav det ikke en løsning. Men tak for forslaget
Avatar billede jamillie Praktikant
25. februar 2011 - 00:29 #3
Desværre nej, så gav det ikke en løsning. Men tak for forslaget