Avatar billede durany Nybegynder
26. december 2010 - 22:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

bærbar skærm død

Hej

Min bærbars skærm er ødelagt og kan slet ikke se noget på den andet end at der er lys i.

Jeg har nogen filer på computeren som jeg skal bruge og jeg kan høre på bærbaren at den fungere fint, det er kun skærmen der ikke virker..fx windows lyde osv.

Jeg har prøvet at sætte bærbaren til en ekstern monitor, men det hjælper ikke der sker ikke ngoet. Jeg kan ikke se om jeg skal klikke på noget eller hvad jeg skal for at den viser indholdet via den eksterne skærm.

Har i nogen tip til hvordan jeg kan se indholdet på min bærbar ved hjælp af en ekstern skærm?? Muligvis nogen genvejstaster og lign. Eller er der nogen der har prøvet det før???

Mange tak!
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
26. december 2010 - 22:09 #1
Det kunne også være grafikkortet der er dødt hvis den eksterne skærm heller ikke virker.

Ellers plejer fn + en af funktionstasterne sende signalet til en ekstern skærm/projektor.
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2010 - 22:14 #2
Fortæl noget mere om hvilken bærbar det er navn typr osv.det er sikkert ikke skærmen men grafikchippen der er brændt af da du ikke kan se noget på en ekstern skærm.
Avatar billede durany Nybegynder
26. december 2010 - 22:18 #3
Nej jeg tror det er skærmen, der er revner i skærmen.. indvendigt. altså man kan se streger som hvis der er kommet revner i.. Jeg tror bare skærmens dage var talte og den har en gang for 1 år siden fået et slag..sjovt nok har jeg ku bruge den i et helt år før den forleden pludselig fik revner der gjorde man ikke ku se skærmen mere. Har taget backup men der er de seneste filer jeg ikke har nået at tage backup af.. og når jeg ved filerne er der og det kun er skærmen vil jeg meget gerne forsøge at få de nyeste filer med.

Det er en Medion MD 96640
Avatar billede durany Nybegynder
26. december 2010 - 22:19 #4
Der er lys i skærmen, man kan bare ikke se noget på den. der er hvide farver med streger og revner indvendigt. Derfor har jeg mistanke om at det kun er selve monitoren på bærbaren der er ødelagt.
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2010 - 22:28 #5
Pil harddisken ud og køb sådan en hvis du ikke kan komme i forbindelse med den på anden måde.
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp
Avatar billede durany Nybegynder
26. december 2010 - 22:32 #6
Uhh er det ikke lidt for omstændigt? Kan jeg ikke aktivere den eksterne skærm på andre måder?
Har prøvet med Fn tasten, men det er svært at se om det bliver blokeret af noget eller lign.

Ingen der har erfaring med sådan en case?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2010 - 00:18 #7
2xfn+F3 skulle aktivere extern skærm i følge manualen.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2010 - 00:20 #8
skrev måske lidt forkert.
2 gange på fn og herefter F3
Avatar billede durany Nybegynder
27. december 2010 - 00:33 #9
ok prøver straks.. :)
Avatar billede durany Nybegynder
27. december 2010 - 00:34 #10
2 x fn og så skal jeg vel holde fn knappen nede mens jeg trykker f3 .. ik??
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2010 - 07:45 #11
ja det tror jeg du skal, men har ikke selv bærbar, så jeg kan jo ikke være helt sikker men prøv.
Avatar billede durany Nybegynder
03. januar 2011 - 00:12 #12
Jeg prøvede uden held.
Jeg har bestilt det Poko1 skrev. Det virkede..
Tak for hjælpen.. Poko smider du et svar?
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. januar 2011 - 01:06 #13
:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2011 - 17:53 #14
du skal lukke tråden