Avatar billede Feuerwehr Nybegynder
26. december 2010 - 12:58 Der er 3 kommentarer

Problemer med Airport Extreme netværk.

Er der nogen der tilfældigvis har lidt forstand på Airport Extreme og fibernet fra JayNet?

For et halvt år siden satte jeg min airport extreme op og oprettede trådløst netværk, det gik helt smertefrit, og havde heller ingen problemer med at koble 3 stk airport express til netværket.

Men forleden da jeg skulle flytte tingene, fuckede det åbenbart helt up..

Jeg kan sagtens komme på nettet direkte fra fiberboksen, men ikke når jeg går gennem en airport, og kan sagtens oprette trådløst netværk, men uden forbindelse til internettet..

Den eneste enhed jeg kan komme på nettet med er min stationære mac, alle andre enheder i hjemmet kan ikke, uanset de er kablet eller via wifi.

Har prøvet samtlige guides på både apples hjemmeside og diverse fora rundt omkring...

hjæææælp!

Mvh. Thomas
Avatar billede kimtheman Novice
26. december 2010 - 15:03 #1
Du tager al strøm til modem/fiberboks og routeres fra. Og starter med at sætte strøm til dit modem/ fiberboks.

Når det så lyser som det skal (1-3 minutter), så sætter du strøm til din router.

Derefter venter du lidt og om nødvendigt genstarter Pcén.

Virker det ikke nu så?

(Hvis ikke ved jeg ikke hvordan det virker ved JayNet. Om man der har en "Min side" hvor Mac adressen skal stå på det udstyr som deler Ipér ud. Alså din router.)
Avatar billede Feuerwehr Nybegynder
26. december 2010 - 16:00 #2
Nope, det virkede heller ikke.. Har pillet det hele fra og ladet det stå 10 minutters tid.. Startede med at tænde fiberboksen, satte ethernet til fra boks til airport extreme, videre til mac mini, men uden ændring..

Kan stadig godt gå på nettet med stik direkte fra fiberboks til computeren.. Men ikke til min MacBook.. Forstår det slet slet ikke....

Når jeg prøver at konfigurere airport extreme med airportværktøjet, så siger den at den ikke har en gyldig upærrede, og dermed ikke forbindelse til internettet..

Jeg kan sagtens logge telefon, iPad og bærbar på det trådløse net, men ikke på internettet...

Og jaynet er umulige at kontakte, og intet at finde på deres hjemmeside... På tide at se sig om efter en ny udbyder tror jeg....
Avatar billede kimtheman Novice
26. december 2010 - 16:49 #3
Kommer an på hvad fiberboksen er for en fætter. For forsøger den at administre DHCP osv og din router ligeså så går der ged i den.

Så skriv model nummerene på dit modem og din router. Og så kigger jeg på det.

Men du kan vel log ind på din side her:
https://kunde.jay.net/login.php?

Og så kan du vel derinde se hvilken Mac adresse der er aktiveret? (Dette skal jo være din routers)

Det virker nemlig som om det er Pcéns Mac der står ved din udbyder og ikke routerens. Og så har du kun den ene Ip og ikke flere ipér som din router ellers ville sørge for.

Så du skal have din routeres Mac "aktiveret" ved din udbyder (Dette kan du måske gøre hvis du logger ind?), hvor derefter din router vil sørge for Ipér.