Avatar billede ngr Praktikant
19. december 2010 - 22:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke flytte cursor med musen i Word 2007 - Windows 7

De fleste gange, når jeg bruger Word, står cursoren bare og blinker i starten af dokumentet og kan ikke flyttes med musen. Den kan godt flyttes med pilene.
Og når jeg lukker programmet, får jeg at vide, at det er holdt op med at fungere.
Jeg har fjernet fluebenet ved 'sluk cursor under skrivning'
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
20. december 2010 - 00:41 #1
Problemet kan skyldes en ødelagt Data-nøgle (Data key) i Registreringsdatabasen (Registry). Problemet kan f.eks. opstå i forbindelse med en automatisk opdatering. Word gemmer mange af sine indstillinger mm. i Registry, og det går sommetider galt.

Hvis det er problemet, kan det løses ved at slette eller omdøbe den eksisterende Data-nøgle. Så vil Word automatisk lave en ny. Det eneste du risikerer, er at du mister nogle af de indstillinger, du selv har ændret i Word, og så må de laves igen.

Gå til:
http://support.microsoft.com/kb/940791

Der findes en Fix it"-knap på siden. Ifølge overskriften på siden virker knappen i forbindelse med Word 2007 og Windows Vista. Hvis den ikke virker med Windows 7, kan du i stedet manuelt slette Data-nøglen. Du finder en vejledning under den blå overskrift "Jeg vil selv løse problemet" på samme side som Fix it knappen.
Avatar billede ngr Praktikant
20. december 2010 - 02:29 #2
Så får jeg en melding om, at den ikke virker på min programversion. Det ville vist også have været første gang, at deres support har hjulpet mig.
Men jeg har et program, der hedder uniblue registry booster, og efter at jeg havde kørt det, virkede det.
Men tak for hjælpen. Har du et svar til points.
Avatar billede ngr Praktikant
20. december 2010 - 02:31 #3
Fik besked om, at det ikke virker med denne programversion!
Men da jeg havde kørt uniblue registry booster, virkede det.
Men tak for forsøget, og har du et svar til points.
Avatar billede ngr Praktikant
20. december 2010 - 02:32 #4
Nå, de første to gange kom det ikke med
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
20. december 2010 - 09:18 #5
Det var godt, at du fik det løst.

Som nævnt var der også på den linkede side en forklaring på, hvordan man manuelt kan slette Data-nøglen. Den metode kan bruges i alle versioner. Hvis man ikke har Word 2007 (som du har), skal man dog udskifte "12.0" med et andet nr. i linjen:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Word\Data

Word 2000: 9.0
Word 2002: 10.0
Word 2003: 11.0
Word 2007: 12.0
Word 2010: 14.0
Avatar billede ngr Praktikant
22. december 2010 - 22:18 #6
Det overstiger min forstand, men nu virker det i hvert fald :-)
Avatar billede teamchefen Nybegynder
01. januar 2011 - 21:08 #7
Hej Lene,

Super kompetent svar!

Jeg har læst din profil, hvilket fik mig til at tænke på:
Har du læst det fantastisk spændende spørgsmål der er lagt ind her http://www.eksperten.dk/spm/926869 ?