Avatar billede lalas2010 Nybegynder
19. december 2010 - 12:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flytning af kørerne DCer til ny hardware

Hej Alle Eksperte.

jeg sidder i et projekt og skal flytte en DC med et domæne. Over på en anden ny hardware server.

Begge server kører windows 2003 std.

De skal have Exchange 2003 begge, og den gamle DCer har exchange nu.

Hvad er den nemmeste måde.
Jeg har prøvet at melde den nye server ind i et domænet og tjekke om sysvol bliver oprettet på den nye "det gør den, men inde login script gpoer bliver flyttet over på den nye." hvad skyldes det ?

Synes også jeg har lidt bøvl med at flytte de 5 roller, hvornår ved jeg med sikkerhed at jeg kan melde den gamle server ud fra domænet og det så virker optimalt bagefter ?

Mvh. Lars
ps. giver højt point, da jeg meget gerne skulle ha den op og køre inde i aften seneste i morgen tidlig.
Avatar billede karser Nybegynder
19. december 2010 - 12:59 #1
Hej Lars!

Du skal tjekke eventlogs på begge servere "Directory Service" og FRS er vigtige - men også System og Application loggene er vigtige.

Har du Exchange på den nye server også? Det vil lette flytningen af Mailbokse, da du så kan lave en simpel "Move mailbox".

Du kan med fordel også gøre brug af DCDIAG og NETDIAG værktøjerne... De fortæller dig, hvis der er noget der ikke kører rigtigt.

Husk at DNS er kilden til alle problemr i et AD - så sørg for at alle DNS indstillinger er sat korrekt op på begge servere.

De 5 roller kan du flytte lettest på flg. måder. 3 af dem med flytters med AD users and computers, 1 med AD Sites and services (eller er det Domains and trusts?!) og den sidste med Scema Master rollen kan også flyttes med MMC konsolen AD Schema - den skal hentes manuelt ind i en tom MMC.

Husk at fjerne DC og Exchange fra serveren "pænt"... Altså med hhv. DCPROMO og Add remove programs.

Husk også at bemærke at serverene IKKE er de sidste i domænet/organisationen.

God fornøjelse! :)

//Karser
Avatar billede lalas2010 Nybegynder
11. januar 2011 - 16:46 #2
hej Karser.

Fedt! det virkede, jeg har nu prøvet det, og det kræevede også lige en resyns af ad så nu funger det hele Takk

smid lige et svar (-:
Avatar billede karser Nybegynder
11. januar 2011 - 20:02 #3
Super! Glæder mig, at kunne hjælpe..

/Karser