Avatar billede Admiral Nybegynder
19. december 2010 - 11:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sletning af gamle regnskabsår i XAL 2.80

Hvordan slettes gamle regnskabsår i XAL version 2.8 ? Databasen er ved at være fyldt og der er data tilbage fra år 2000 . Samtidig hvor høj version af Microsoft server kan anvendes ?
Avatar billede jjam Juniormester
19. december 2010 - 16:51 #1
Nu er det noget siden jeg har arbejdet med XAL.
Så vidt jeg husker skaldu bruge sammenlæge poster under periodisk.
P.S. Husk backup :-)
Avatar billede Admiral Nybegynder
23. december 2010 - 07:15 #2
Det var desværre kun en del af løsningen. Jeg har fundet ud af at database plads først frigives ven en eksport og efterfølgende import til et nyt regnskab.
Avatar billede jjam Juniormester
23. december 2010 - 10:37 #3
Det er rigtigt at native databasen kun kan vokse.
Hvis du sletter data, så vil nye data blive puttet i de 'gamle' huller - før databasen vokser igen.

MEN hvis du allerede er der ude hvor XAL køre med begrænset hastighed pga. database størrelsen, så er der ingen vej uden om eksport/import.

Jan